Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/25572
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorฟอง เกิดแก้ว
dc.contributor.authorดารณี คชศรีสวัสดิ์
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
dc.date.accessioned2012-11-23T07:07:18Z
dc.date.available2012-11-23T07:07:18Z
dc.date.issued2526
dc.identifier.isbn9745621994
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/25572
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2526en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้ มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาปัญหาการสอนวิชาพลศึกษา ตามหลักสูตรประถมศึกษา พุทธศักราช 2521 ในโรงเรียนสังกัดกรุงเทพมหานคร โดยส่งแบบสอบถามไปยังครูผู้สอนวิชาพลศึกษา ในโรงเรียนสังกัดกรุงเทพมหานคร จำนวน 210 โรงเรียน โรงเรียนละ 3 คน นำข้อมูลที่ได้มาวิเคราะห์เป็นค่าร้อยละ และค่าเฉลี่ย ผลการวิจัยพบว่า 1. ครูพลศึกษาส่วนใหญ่ประสบปัญหาในการสอนเพื่อให้นักเรียนสามารถเคลื่อนไหวตามจังหวะดนตรีได้ 2. ในการสอนกิจกรรมต่าง ๆ ตามเนื้อหาที่หลักสูตรกำหนด ครูพลศึกษาส่วนใหญ่ประสบปัญหาอันเนื่องมาจาก อุปกรณ์การเรียนการสอนมีไม่เพียงพอ สถานที่เรียนมีไม่เพียงพอ สถานที่เรียนไม่เหมาะสมกับเนื้อหา สถานที่เรียนอยู่ในสภาพไม่ดี และผู้เรียนไม่มีทักษะพื้นฐาน 3. ในด้านการวัดและประเมินผล ครูพลศึกษาส่วนใหญ่ประสบปัญหาอันเนื่องมาจากวิธีการวัดและประเมินผลที่ใช้อยู่ขณะนี้ยุ่งยากและซับซ้อนเกินไป ข้อสอบที่กลุ่มโรงเรียนกำหนดมาให้นักเรียนสอบไม่ตรงกับเนื้อหาที่ผู้สอนสอนนักเรียน ขาดเครื่องมือและอุปกรณ์ในการดำเนินการทดสอบ และช่วงเวลาในการทดสอบมีน้อยเกินไป แต่เนื้อหาที่สอนมีมาก
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this study was to investigate the instructional problems of physical education in the elementary curriculum B.E. 2521 in Bangkok Metropolis Schools. [Questionnaires] were distributed to three teachers in each of the 210 Bangkok Metropolis Schools. The data were analyzed into percentages and means. It was found that: 1. Most of physical education teachers were unable to teach students to achieve the goal of learning rhythmic activity. 2. Major problems faced by most of physical education teachers regarding in contents activities as prescribed in the curriculum were: a) insufficient of equipment and facilities, b) unsuitable facilities related to curriculum content, c) unsuitable conditions of facilities for teaching, and d) the pupils had insufficient basic skill. 3. Major problems regarding test and evaluation as faced by most of physical education teachers were: a) method of test and evaluation were too difficult, b) tests constructed by school group were not in accordance with teaching contents, c) lack of test and evaluation [materials], and d) time for test administration were insufficient.
dc.format.extent526634 bytes
dc.format.extent612657 bytes
dc.format.extent1348179 bytes
dc.format.extent328744 bytes
dc.format.extent1318089 bytes
dc.format.extent747686 bytes
dc.format.extent1389487 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.titleปัญหาการสอนพลศึกษาตามหลักสูตรประถมศึกษา พุทธศักราช 2521 ในโรงเรียนสังกัดกรุงเทพมหานครen
dc.title.alternativeInstructional problems of physical education in the elementary curriculum B.E.2521 in Bangkok Metropolitan schoolsen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineพลศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Daranee_Ka_front.pdf514.29 kBAdobe PDFView/Open
Daranee_Ka_ch1.pdf598.3 kBAdobe PDFView/Open
Daranee_Ka_ch2.pdf1.32 MBAdobe PDFView/Open
Daranee_Ka_ch3.pdf321.04 kBAdobe PDFView/Open
Daranee_Ka_ch4.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open
Daranee_Ka_ch5.pdf730.16 kBAdobe PDFView/Open
Daranee_Ka_back.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.