Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/28691
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDarly Chansuthus
dc.contributor.advisorChalermsrie Jan-Orn
dc.contributor.authorKaeokallaya Apaibanditkul
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Graduate School
dc.date.accessioned2013-01-25T08:45:36Z
dc.date.available2013-01-25T08:45:36Z
dc.date.issued1989
dc.identifier.isbn9745761222
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/28691
dc.descriptionThesis (M.A.)--Chulalongkorn University, 1989en
dc.description.abstractAncient Greek civilization has long been considered the primary literary source of Western civilization. Therefore, it is not surprising that Greek tragedy has long influenced Western tragedy. This influence has not diminished with the passage of time, as is clearly seen in the works of Eugene O’Neill, one of the most famous modern American dramatists. O’Neill, in composing his tragedies, utilizes serveral of the elements of the early Greek tragedies, most particularly, in his plays Desire Under the Elms, Lazarus Laughed, and Mourning Becomes Electra. This thesis is an attempt to point out that these various elements of Greek tragedy, the structure, the chorus, the unities of time and place, the masks, the plot, the theme, and the characteristics of the tragic hero, have had a major influence on the work of Eugene O’Neill.
dc.description.abstractalternativeเป็นเวลานานแล้วที่อารยธรรมกรีกได้รับการยกย่องว่าเป็นบ่อเกิดแรกเริ่มทางวรรณคดีของอารยธรรมตะวันตก ดังนั้นจึงไม่เป็นการแปลกที่โศกนาฏกรรมกรีกมีอิทธิพลต่อโศกนาฏกรรมตะวันตกมาเป็นเวลาช้านาน อิทธิพลนี้ไม่ได้ลดน้อยลงไปตามกาลเวลาที่ผ่านไป ดังจะเห็นได้ชัดจากผลงานของยูจีน โอนึล ซึ่งเป็นในนักประพันธ์บทละครอเมริกันสมัยใหม่ที่มีชื่อเสียงที่สุด ในการประพันธ์โศกนาฏกรรม โอนึลใช้ประโยชน์จากลักษณะสำคัญต่างๆ ของโศกนาฏกรรมกรีกระยะแรกๆ โดยเฉพาะอย่างยิ่งในบทละครเรื่อง Desire Under the Elms, Lazarus Laughed และ Mourning Becomes Electra วิทยานิพนธ์นี้ได้พยายามที่จะแสดงให้เห็นส่วนสำคัญต่างๆ ของโศกนาฏกรรมกรีก อันได้แก่ โครงสร้าง คณะนักร้องหมู่ ความเป็นอันหนึ่งอันเดียวกันของเวลาและสถานที่ หน้ากาก โครงเรื่อง แนวเรื่อง และ ลักษณะพิเศษของตัวละครเอก ที่มีอิทธิพลต่องานของยูจีน โอนึล
dc.format.extent4401165 bytes
dc.format.extent14371251 bytes
dc.format.extent15032657 bytes
dc.format.extent15199638 bytes
dc.format.extent10940654 bytes
dc.format.extent3821978 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes
dc.publisherChulalongkorn Universityen
dc.rightsChulalongkorn Universityen
dc.titleThe influence of Greek tragedy on Eugene O' Neill's worken
dc.title.alternativeอิทธิพลของโศกนาฏกรรมกรีกต่องานของ ยูจีน โอนีลen
dc.typeThesises
dc.degree.nameMaster of Artses
dc.degree.levelMaster's Degreees
dc.degree.disciplineEnglishes
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kaeokallaya_ap_front.pdf4.3 MBAdobe PDFView/Open
Kaeokallaya_ap_ch1.pdf14.03 MBAdobe PDFView/Open
Kaeokallaya_ap_ch2.pdf14.68 MBAdobe PDFView/Open
Kaeokallaya_ap_ch3.pdf14.84 MBAdobe PDFView/Open
Kaeokallaya_ap_ch4.pdf10.68 MBAdobe PDFView/Open
Kaeokallaya_ap_back.pdf3.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.