Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/31547
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | เพ็ญพิไล ฤทธาคณานนท์ | |
dc.contributor.author | อรุณรัตน์ พิมพ์สุตะ | |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | |
dc.date.accessioned | 2013-05-29T05:29:36Z | |
dc.date.available | 2013-05-29T05:29:36Z | |
dc.date.issued | 2533 | |
dc.identifier.isbn | 9745773646 | |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/31547 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2533 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงพัฒนาการของความสามารถในการแยกความแตกต่างระหว่างอารมณ์ที่แท้จริงและอารมณ์ที่ปรากฏทางใบหน้าในเด็กอายุ 4-6 ปี ผลการวิจัยพบว่า 1. เด็กอายุ 4 ปี 5 ปี และ 6 ปี มีความเข้าใจอารมณ์ที่แท้จริง และอารมณ์ที่ปรากฏทางใบหน้าแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 โดยที่ความเข้าใจดังกล่าวจะเพิ่มขึ้นตามระดับอายุ 2. ความเข้าใจอารมณ์ที่แท้จริงและอารมณ์ที่ปรากฏทางใบหน้าของเด็กอายุ 4 ปี และ 5 ปี ในเนื้อเรื่องที่กระตุ้นให้เกิดอารมณ์ทางบวกแตกต่างจากเนื้อเรื่องที่กระตุ้นให้เกิดอารมณ์ทางลบอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 โดยที่เด็กจะมีความเข้าใจในเนื้อเรื่องที่กระตุ้นให้เกิดอารมณ์ทางลบได้ดีกว่าเนื้อเรื่องที่กระตุ้นให้เกิดอารมณ์ทางบวก ขณะที่ความเข้าใจของเด็กอายุ 6 ปี ในเนื้อเรื่องทั้ง 2 ประเภทไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 | |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this thesis was to study the development in understanding Real Emotion and Apparent Facial Emotion in 4-6 years old children. The results are as follow : 1. Four, Five and Six-Year-old Children’s understanding Real Emotion and Apparent F[a]cial Emotion was statistically different at the significance level of .05. Their understanding was found to increase with age. 2. Four and Five-Year-old Children’s understanding Real Emotion and apparent Facial Emotion was statistically different at the significance level of .05 between positive and negative stories. Their understanding in negative stories was found to be better than in positive stories, whereas six-year-old children’s understanding in both valences was no statistically significant difference at .05 level. | |
dc.format.extent | 4644299 bytes | |
dc.format.extent | 14521911 bytes | |
dc.format.extent | 3251435 bytes | |
dc.format.extent | 6947635 bytes | |
dc.format.extent | 5865785 bytes | |
dc.format.extent | 2246329 bytes | |
dc.format.extent | 19476018 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | พัฒนาการของการเข้าใจอารมณ์ที่แท้จริงและอารมณ์ที่ปรากฏ ทางใบหน้าในเด็กอายุ 4-6 ปี | en |
dc.title.alternative | Development in understanding of real emotion and apparent factal emotion in 4-6 year-old children | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | จิตวิทยาการศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Arunratana_pi_front.pdf | 4.54 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Arunratana_pi_ch1.pdf | 14.18 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Arunratana_pi_ch2.pdf | 3.18 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Arunratana_pi_ch3.pdf | 6.78 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Arunratana_pi_ch4.pdf | 5.73 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Arunratana_pi_ch5.pdf | 2.19 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Arunratana_pi_back.pdf | 19.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.