Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/35048
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสายใจ อินทร์มพรรย์
dc.contributor.authorพิมลรัตน์ ศรีกุลจร
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
dc.date.accessioned2013-08-14T07:07:18Z
dc.date.available2013-08-14T07:07:18Z
dc.date.issued2539
dc.identifier.isbn9746335456
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/35048
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาสภาพและปัญหาการดำเนินงานของศูนย์พัฒนาการเรียนการสอนภาษาไทย เขตการศึกษา 9 ในด้านการพัฒนาการเรียนการสอนภาษาไทย การพัฒนาบุคลากรการทางภาษาไทย การพัฒนาสื่อการเรียนการสอนภาษาไทย และการส่งเสริมอนุรักษ์ศิลปวัฒนธรรมไทยและภาษาไทย เครื่องมือที่ใช้คือแบบสัมภาษณ์แบบมีโครงสร้างที่ผู้วิจัยสร้างขึ้น ตัวอย่างประชากรคือ คณะกรรมการดำเนินงานศูนย์พัฒนาการเรียนการสอนภาษาไทย เขตการศึกษา 9 จำนวน 64 คน ข้อมูลที่ได้นำมาวิเคราะห์โดยหาค่าร้อยละ ผลการวิจัยพบว่า ศูนย์พัฒนาการเรียนการสอนภาษาไทย เขตการศึกษา 9 ได้ดำเนินการในระดับปานกลางในเรื่องต่อไปนี้ คือ ด้านการพัฒนาการเรียนการสอนภาษาไทย ด้านการพัฒนาบุคลากรทางภาษาไทย ด้านการพัฒนาสื่อการเรียนการสอนภาษาไทย และการส่งเสริมอนุรักษ์ศิลปวัฒนธรรมไทยและภาษาไทย ปัญหาการดำเนินงานของศูนย์พัฒนาการเรียนการสอนภาษาไทย ที่พบคือ ขาดแคลนงบประมาณ ขาดบุคลากรผู้เชี่ยวชาญทุกด้าน เวลาจัดกิจกรรมทุกประเภทไม่เพียงพอ และครูอาจารย์บางส่วนไม่ให้ความร่วมมือ
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were to study the state and problems of the operation of Thai language instructional development center in educational region nine in the aspects of Thai language instructional development, Thai language staff development, Thai language in instructional aids development and Thai cultural and language conservation development. The instrument used in this research was the structured interview form constructed by the researcher. The samples were working committee of 64 persons operating the Thai language instructional development center in educational region nine. The collected data were then analyzed by means of percentage. The results of the research revealed that Thai language in structional development center in educational region nine operated Thai language instructional development, Thai language staff development, Thai language instructional aids development and Thai cultural and language conservacation development at the moderate level. The problems of the operation of Thai language instructional development center were as follows : the lack of budget, the lack of specialist staff in all areas, the insufficiency of time in organizing activities and the uncooperation of some teachers.
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.titleสภาพและปัญหาการดำเนินงานของศูนย์พัฒนาการเรียนการสอนภาษาไทย เขตการศึกษา 9en_US
dc.title.alternativeState and problems of the operation of Thai Language Instructional Development Center, Educational region nineen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตen_US
dc.degree.levelปริญญาโทen_US
dc.degree.disciplineมัธยมศึกษาen_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pimonrat_sr_front.pdf4.34 MBAdobe PDFView/Open
Pimonrat_sr_ch1.pdf3.35 MBAdobe PDFView/Open
Pimonrat_sr_ch2.pdf29.52 MBAdobe PDFView/Open
Pimonrat_sr_ch3.pdf2.6 MBAdobe PDFView/Open
Pimonrat_sr_ch4.pdf20.98 MBAdobe PDFView/Open
Pimonrat_sr_ch5.pdf10.85 MBAdobe PDFView/Open
Pimonrat_sr_back.pdf20.58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.