Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47202
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสุมน อมรวิวัฒน์-
dc.contributor.authorวารี พิศาลภัทรคุณ-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2016-02-18T06:42:06Z-
dc.date.available2016-02-18T06:42:06Z-
dc.date.issued2531-
dc.identifier.isbn9745685569-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47202-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2531en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทดลองจัดกิจกรรมส่งเริมสันติภาพสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ในโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติ และเพื่อเปรียบเทียบเจตคติทางสันติภาพของนักเรียนระหว่างก่อนและหลังการฝึกกิจกรรมส่งเสริมสันติภาพ ผลการวิจัยพบว่า 1. นักเรียนมีเจตคติทางสันติภาพหลังการทดลองสูงขึ้นกว่าก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 2. นักเรียนมีการประเมินตนเองตามการรับรู้ของตนเองหลังการทดลองอยู่ในระดับสูงขึ้นกว่าก่อนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 3. นักเรียนที่มีสถานภาพการอยู่อาศัยต่างกันและมีผู้ปกครองประกอบอาชีพต่างกันมีเจตคติทางสันติภาพไม่แตกต่างกันที่ระดับความมีนัยสำคัญ .05 4. นักเรียนหญิงมีเจตคติทางสันติภาพสูงกว่านักเรียนชายอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 5. นักเรียนชายและนักเรียนหญิงมีการประเมินตนเองตามการรับรู้ของตนเองภายหลังการทดลองไม่แตกต่างกันที่ระดับความมีนัยสำคัญ .05 6. นักเรียนชายและนักเรียนหญิงที่มีความพึงพอใจในการฝึกกิจกรรมไม่แตกต่างกันที่ระดับความมีนัยสำคัญ .05 โดยมีความพึงพอใจอยู่ในระดับมากและชอบการจัดกิจกรรมแบบนี้อยู่ในระดับมากที่สุดen_US
dc.description.abstractalternativeThe purposes of this research were to experiment in providing peace promotion activities for Prathom Suksa Six students in elementary schools under the jurisdiction of the Office of the National Primary Education Commission and to compare the students' attitudes toward peace before and after participating in the peace promotion activities. The findings were as follow: 1) The students' attitudes toward peace after the experiment were higher significantly than before the experiment at the level .01 2) The students' self evaluation after the experiment was higher significantly than before the experiment at the level .01 3) the attitudes toward peace of the students from different statuses and with parents having different occupations were not different significantly at the level .05. 4) The attitudes toward peace of the girls were higher significantly than the boys at the level .01. 5) The students' self evaluation after the experiment of the girls and the boys were not different significantly at the level .05. 6) The satisfaction in the activities participation of the girls and the boys were not different significantly at the level .05 The satisfaction was at the high level, and the preference of the activities was at the highest level.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.subjectสันติภาพen_US
dc.subjectนักเรียนประถมศึกษาen_US
dc.subjectเยาวชนกับสันติภาพen_US
dc.subjectPeaceen_US
dc.subjectYouth and peaceen_US
dc.titleการทดลองจัดกิจกรรมส่งเสริมสันติภาพ สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ในโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติen_US
dc.title.alternativeAn experiment on organizing peace promotion activities for prathom suksa six students in elementary schools under the jurisdiction of the office of the national primary education commissionen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตen_US
dc.degree.levelปริญญาโทen_US
dc.degree.disciplineประถมศึกษาen_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.email.advisorไม่มีข้อมูล-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Waree_pi_front.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open
Waree_pi_ch1.pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open
Waree_pi_ch2.pdf4.45 MBAdobe PDFView/Open
Waree_pi_ch3.pdf1.68 MBAdobe PDFView/Open
Waree_pi_ch4.pdf5.41 MBAdobe PDFView/Open
Waree_pi_ch5.pdf3.22 MBAdobe PDFView/Open
Waree_pi_back.pdf18.51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.