Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47307
Title: A slope failure investigation of the embrankment on the colluvial soil between KM. 12.658 and 12.765 prachinburi to KHAO YAI highway
Other Titles: การศึกษาการวิบัติของดินถมคันทางซึ่งก่อสร้างบนเศษหินเชิงเขา บริเวณทางหลวง สายปราจีนบุรี-เขาใหญ่ ก.ม.12.658 ถึง 12.765
Authors: Surapol Sanguankeol
Advisors: Nopadon Muangnoicharoen
Niyom Deeswasmongkol
Other author: Chulalongkorn University. Graduate School
Advisor's Email: Nopadon.M@chula.ac.th
No information provided
Subjects: Geologic -- Prachinburi
Geomorphology -- Prachinburi
ธรณีวิทยา -- ปราจีนบุรี
ธรณีสัณฐานวิทยา -- ปราจีนบุรี
Issue Date: 1989
Publisher: Chulalongkorn University
Abstract: This study was done on the Prachinburi-Khao Yai Highway (3077) between KM. 11 and KM. 15.3 where it passes through a colluvial slope. Between KMs. 12.658 and 12,765, the foundation failures has occurred repeatedly on this embankment three times in 1981,1983 and 1985/1986.The reconnaissance and detailed geologic, geotehnic, geomorphologic and hydrologic investigations were done to analyze and evaluate the stability and causes of failures of the embankment on the colluvial slope.The slope stability was analyzed in terms of effective stress by limit equilibrium and categorized into 3 stages, namely the preconstruction state, the stages of embankment failures in 1983 and in 1985/1986. Different mode of failures were thus recommended and compared. The results of the investigations revealed that the failures occurred as the embankment was built on the active natural landslide scarp which indicates a progressive failure in the colluvial mass.
Other Abstract: การศึกษากระทำที่ทางหลวงสาย ปราจีนบุรี-เขาใหญ่ (3077) ระหว่าง ก.ม. ที่ 11 ถึง 15.3 ซึ่งวางตัวอยู่บนลาดเศษหินเชิงเขาและได้เกิดการวิบัติของดินถมคันทางในช่วง ก.ม. 12.658 ถึง 12.765 ขึ้น ซ้ำแล้วซ้ำอีกถึง 3 ครั้ง ในปี พ.ศ. 2524,2526 และ 2528/2529 การศึกษากระทำโดยการสำรวจเบื้องต้น แล้วจึงศึกษาในรายละเอียดทางด้านธรณีวิทยา,ธรณีเทคนิค,ธรณีสัณฐานวิทยา และ อุทกวิทยา เพื่อวิเคราะห์และประเมินหาเสถียรภาพและสาเหตุของการวิบัติของคันทางที่ก่อสร้างบนลาดเศษหินเชิงเขาบริเวณนี้ การวิเคราะห์หาเสถียรภาพของเชิงลาดได้ทำการ โดยวิธีขอบเขตสมดุลย์ ในลักษณะที่เป็นแรงประสิทธิผลและได้ทำการแบ่งการวิเคราะห์เสถียรภาพออกเป็น 3 ระยะ คือ เสถียรภาพก่อนการก่อสร้าง, เสถียรภาพของการวิบัติของคันทาง ที่เกิดขึ้นในปี พ.ศ.2526 และระหว่าง พ.ศ.2528-2529 การวิเคราะห์เสถียรภาพของเชิงลาดนี้ ได้กระทำโดยใช้วิธีหลากหลายทำให้เกิดรูปแบบของการวิบัติที่แตกต่างกัน และนำมาเปรียบเทียบผลที่ได้จากวิธีการวิเคราะห์ต่าง ๆ นี้ ผลจากการศึกษาในครั้งนี้แสดงให้เห็นว่าการวิบัติเกิดขึ้นเนื่องจากตัวคันทางถูกก่อสร้างคร่อมอยู่บนแนวผาชันของแผ่นดินถล่มในธรรมชาติที่ยังคงมีการเคลื่อนตัวอยู่ โดยมีลักษณะการวิบัติเป็นแบบเกิดลุกลามในมวลของเศษหินเชิงเขาแห่งนี้
Description: Thesis (M.Sc.)--Chulalongkorn University, 1989
Degree Name: Master of Science
Degree Level: Master's Degree
Degree Discipline: Geology
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47307
ISBN: 9745699322
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Surapol_sa_front.pdf3.73 MBAdobe PDFView/Open
Surapol_sa_ch1.pdf3.09 MBAdobe PDFView/Open
Surapol_sa_ch2.pdf4.14 MBAdobe PDFView/Open
Surapol_sa_ch3.pdf1.31 MBAdobe PDFView/Open
Surapol_sa_ch4.pdf4.36 MBAdobe PDFView/Open
Surapol_sa_ch5.pdf2.94 MBAdobe PDFView/Open
Surapol_sa_ch6.pdf3.64 MBAdobe PDFView/Open
Surapol_sa_ch7.pdf1.93 MBAdobe PDFView/Open
Surapol_sa_ch8.pdf5.06 MBAdobe PDFView/Open
Surapol_sa_ch9.pdf4.33 MBAdobe PDFView/Open
Surapol_sa_ch10.pdf609.61 kBAdobe PDFView/Open
Surapol_sa_ch11.pdf643.85 kBAdobe PDFView/Open
Surapol_sa_back.pdf13.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.