Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/52981
Title: | การเปรียบเทียบระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้านพุทธิพิสัยชุดวิชา "มนุษย์กับสังคม" ของผู้เรียนในระบบการศึกษาทางไกล ระหว่างวิธีการเรียนโดยใช้เทปเสียงเสริมเอกสารการสอนและเทปเสียงประกอบเอกสารโสตทัศน์ |
Other Titles: | A comparison of levels of achievement on cognitive learning in "man and society" course of distance education learners between learning by audio tape supplement and audio tape workbook |
Authors: | วิระชัย ตั้งสกุล |
Advisors: | วิรุฬห์ ลีลาพฤทธิ วิจิตร ภักดีรัตน์ |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย |
Advisor's Email: | ไม่มีข้อมูล ไม่มีข้อมูล |
Subjects: | ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน การเรียนรู้จากการรู้คิด การศึกษาทางไกล โสตทัศนวัสดุ Academic achievement Cognitive learning Distance education Audio-visual materials |
Issue Date: | 2532 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้านพุทธิพิสัยของผู้เรียนในระบบการศึกษาทางไกลระหว่างวิธีการเรียนโดยใช้เทปเสียงเสริมเอกสารการสอนและเทปเสียงประกอบเอกสารโสตทัศน์ กลุ่มตัวอย่างประชากรสุ่มเลือกมาจากนักศึกษามหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช จำนวน 72 คน แบ่งออกเป็นสองกลุ่มโดยการสุ่มตัวอย่างแบบง่าย กลุ่มแรก จำนวน 36 คน เรียนโดยใช้เทปเสียงเสริมเอกสารการสอนและกลุ่มที่สอง จำนวน 36 คน เรียนโดยใช้เทปเสียงประกอบเอกสารโสตทัศน์แล้วนำค่าเฉลี่ยของคะแนนจากการทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียนมาเปรียบเทียบกันโดยใช้ T-test ผลการวิจัยพบว่า ระดับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้านพุทธิพิสัยจากการเรียนโดยใช้เทปเสียงเสริมเอกสารการสอนและเทปเสียงประกอบเอกสารโสตทัศน์ไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 |
Other Abstract: | The purpose of the study was to compare the levels of cognitive learning of distance education learners between learning by Audio tape Supplement and Audio tape Workbook. The subjects were 72 students randomly selected from Sukhothaithammathirat Open University students. All subjects were randomly divided in to two groups, 36 students in the first group learned by Audio tape Supplement, and 36 students in the second group learned by Audio tape Workbook. The pre-test and The post-test were done, and data were analyzed by using t-test. The major findings no statistically significant differences on levels of cognitive learning achievement between learning by Audio tape Supplement and Audio tape Workbook at the level 0.05. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2532 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | โสตทัศนศึกษา |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/52981 |
ISBN: | 9745761109 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Wirachai_ta_front.pdf | 1.32 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Wirachai_ta_ch1.pdf | 827.68 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Wirachai_ta_ch2.pdf | 1.09 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Wirachai_ta_ch3.pdf | 670.31 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Wirachai_ta_ch4.pdf | 546.12 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Wirachai_ta_ch5.pdf | 758.74 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Wirachai_ta_back.pdf | 14.89 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.