Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55552
Title: EFFECTS OF USING STATION ROTATION MODEL IN BLENDED LEARNING ON ENGLISH SPEAKING ABILITY OF THAI EFL PRIMARY SCHOOL STUDENTS
Other Titles: ผลของการใช้โมเดลการเรียนรู้แบบหมุนเวียนฐานในรูปแบบการเรียนแบบผสมผสานต่อความสามารถในด้านการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนไทยระดับประถมศึกษาที่เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศ
Authors: Sujinun Pimpiban
Advisors: Ra-shane Meesri
Other author: Chulalongkorn University. Faculty of Education
Advisor's Email: Ra-Shane.M@Chula.ac.th,rashanemeesri@gmail.com
Issue Date: 2016
Publisher: Chulalongkorn University
Abstract: This study aimed to investigate the effects of an English instruction using station rotation model in Blended Learning on improving English speaking ability of primary school students and their attitudes towards the model. The participants were 41 fifth-grade students who were studying in the second semester of the academic year 2016 in a primary school in Sri Saket province, Thailand. They had different English ability levels. The instruments used in this study were pretest, posttest, and a questionnaire. The data were analyzed by using mean, standard deviation and t-test. The research findings were summarized as follows: 1) Participants’ English speaking ability improved significantly. 2) Participants had positive attitudes towards the station rotation model after learning. The findings also suggest that the station rotation model can be implemented to enhance English speaking skills of EFL primary school students in Thailand. In order to implement this model to primary school students, the learner training should be clearly explained as suggested in this research. Furthermore, the effects of station rotation model in Blended Learning on other language skills should be explored in future research.
Other Abstract: การวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการสอนภาษาอังกฤษโดยใช้โมเดลการเรียนรู้แบบหมุนเวียนฐานในแนวคิดการเรียนรู้แบบผสมผสานที่มีต่อความสามารถในด้านการพูดภาษาอังกฤษและทัศนคติที่มีต่อการสอนภาษาอังกฤษของนักเรียนไทยระดับประถมศึกษา กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ได้แก่ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 5 จำนวน 41 คน ที่ศึกษาในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2559 ของโรงเรียนอนุบาลศรีประชานุกูล จังหวัดศรีสะเกษ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาในครั้งนี้มีระดับความสามารถที่แตกต่างกัน การสอนภาษาอังกฤษโดยใช้โดยใช้รูปแบบการเรียนรู้แบบหมุนเวียนฐานใช้เวลาทั้งสิ้น 12 สัปดาห์ โมเดลการเรียนรู้ประกอบไปด้วย 3 ฐานการเรียนรู้ คือ ฐานการสอนปกติโดยครูผู้สอน ฐานการเรียนออนไลน์ และฐานการเรียนรู้แบบร่วมมือ เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือ แบบทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียน แบบสอบถามทัศนคติที่มีต่อการเรียนภาษาอังกฤษที่ใช้โมเดลเรียนรู้แบบหมุนเวียนฐาน และบันทึกของครูผู้สอนเพื่อสนับสนุนผลวิเคราะห์จากแบบสอบถามทัศนคติ ผลการวิจัยที่สำคัญพบว่าความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของกลุ่มตัวอย่างดีขึ้นอย่างมีนัยสำคัญและแรงจูงใจในการเรียนภาษาอังกฤษของกลุ่มตัวอย่างสูงกว่าก่อนที่จะได้รับการเรียนการสอนภาษาอังกฤษโดยใช้โมเดลการเรียนรู้แบบหมุนเวียนฐานในแนวคิดการเรียนรู้แบบผสมผสาน นอกจากนี้กลุ่มตัวอย่างมีทัศนคติอยู่ในระดับที่ดีต่อการเรียนภาษาอังกฤษโดยใช้การเรียนรู้แบบหมุนเวียนฐาน ผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่าโมเดลการเรียนรู้แบบหมุนเวียนฐานสามารถนำไปใช้ในการพัฒนาความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษสำหรับนักเรียนระดับประถมศึกษาได้
Description: Thesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2016
Degree Name: Master of Education
Degree Level: Master's Degree
Degree Discipline: Teaching English as a Foreign Language
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55552
URI: http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2016.1885
metadata.dc.identifier.DOI: 10.58837/CHULA.THE.2016.1885
Type: Thesis
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5783373827.pdf4.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.