Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55984
Title: | การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้านพุทธิพิสัย "วิชาไฟฟ้า" ระหว่างนักเรียนหญิงและนักเรียนชายชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน และการสอนแบบบรรยายประกอบการสาธิต |
Other Titles: | Comparison of cognitive learning achievement in electrics subject between male and female students in mathayom suksa two learning by computer-assisted instruction lesson and lecture with demonstration |
Authors: | สุเมธ หัตถา |
Advisors: | สมเชาว์ เนตรประเสริฐ |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย |
Advisor's Email: | ไม่มีข้อมูล |
Subjects: | ไฟฟ้า -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) ไฟฟ้า -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) -- คอมพิวเตอร์ช่วยการสอน คอมพิวเตอร์ช่วยการสอน ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน Electricity -- Study and teaching (Secondary) Electricity -- Study and teaching (Secondary) -- Computer-assisted instruction Computer-assisted instruction Academic achievement |
Issue Date: | 2539 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้านพุทธิสัยในวิชาไฟฟ้า ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนกับที่เรียนด้วยการสอนแบบบรรยายประกอบการสาธิต และเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้านพุทธิพิสัยของนักเรียนหญิงและนักเรียนชาย ที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนกับที่เรียนด้วยการสอนแบบบรรยายประกอบการสาธิต กลุ่มตัวอย่างคือนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนราชวินิตบางแก้วที่มีผลการเรียนระดับกลางจำนวน 60 คน แบ่งเป็น 2 กลุ่มกลุ่มละ 30 คน ซึ่งประกอบด้วยนักเรียนชายกลุ่มละ 15 คน นักเรียนหญิงกลุ่มละ 15 คน ผลการวิจัยพบว่า 1.ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้านพุทธิพิสัยของนักเรียนที่เรียนด้วยคอมพิวเตอร์ช่วยสอนกับนักเรียนที่เรียนด้วยการสอนแบบบรรยายประกอบด้วยการสาธิตไม่แตกต่างกัน 2. ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้านพุทธิพิสัยของนักเรียนหญิงและนักเรียนชายที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนไม่แตกต่างกัน 3. ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้านพุทธิพิสัยของนักเรียนหญิงและนักเรียนชายที่เรียนด้วยการสอนแบบบรรยายประกอบการสาธิตไม่แตกต่างกัน |
Other Abstract: | The purpose of this research were to study a comparison of cognitive learning achievement in electrics subject of Mat[h]ayom Suksa Two learning by computer-assisted lesson and lecture with demonstration, and to compa[re] cognitive learning achievement between male and female learning by computer-assisted instruction lesson and lecture with demonstration. The Students with medium learning achievement were 60 mat[h]ayom suksa two, students of Ratwinit Bangkaeo School. The results of the research were found that: 1. Cognitive learning achievement of students between learning by computer-assisted instruction lesson and learning by lecture with demonstration has no significant difference. 2. Cognitive learning achievement of male and female learning by computer-assisted instruction has no significant difference. 3. Cognitive learning achievement of male and female learning by lecture with demonstration has no significant difference. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | โสตทัศนศึกษา |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55984 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sumet_ha_front.pdf | 1.21 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Sumet_ha_ch1.pdf | 1.25 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Sumet_ha_ch2.pdf | 4.55 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Sumet_ha_ch3.pdf | 2.34 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Sumet_ha_ch4.pdf | 622.39 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sumet_ha_ch5.pdf | 953.08 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Sumet_ha_back.pdf | 10.43 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.