Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55984
Title: การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้านพุทธิพิสัย "วิชาไฟฟ้า" ระหว่างนักเรียนหญิงและนักเรียนชายชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอน และการสอนแบบบรรยายประกอบการสาธิต
Other Titles: Comparison of cognitive learning achievement in electrics subject between male and female students in mathayom suksa two learning by computer-assisted instruction lesson and lecture with demonstration
Authors: สุเมธ หัตถา
Advisors: สมเชาว์ เนตรประเสริฐ
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: ไม่มีข้อมูล
Subjects: ไฟฟ้า -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)
ไฟฟ้า -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) -- คอมพิวเตอร์ช่วยการสอน
คอมพิวเตอร์ช่วยการสอน
ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน
Electricity -- Study and teaching (Secondary)
Electricity -- Study and teaching (Secondary) -- Computer-assisted instruction
Computer-assisted instruction
Academic achievement
Issue Date: 2539
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้านพุทธิสัยในวิชาไฟฟ้า ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 ที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนกับที่เรียนด้วยการสอนแบบบรรยายประกอบการสาธิต และเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้านพุทธิพิสัยของนักเรียนหญิงและนักเรียนชาย ที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนกับที่เรียนด้วยการสอนแบบบรรยายประกอบการสาธิต กลุ่มตัวอย่างคือนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2 โรงเรียนราชวินิตบางแก้วที่มีผลการเรียนระดับกลางจำนวน 60 คน แบ่งเป็น 2 กลุ่มกลุ่มละ 30 คน ซึ่งประกอบด้วยนักเรียนชายกลุ่มละ 15 คน นักเรียนหญิงกลุ่มละ 15 คน ผลการวิจัยพบว่า 1.ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้านพุทธิพิสัยของนักเรียนที่เรียนด้วยคอมพิวเตอร์ช่วยสอนกับนักเรียนที่เรียนด้วยการสอนแบบบรรยายประกอบด้วยการสาธิตไม่แตกต่างกัน 2. ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้านพุทธิพิสัยของนักเรียนหญิงและนักเรียนชายที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนไม่แตกต่างกัน 3. ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนด้านพุทธิพิสัยของนักเรียนหญิงและนักเรียนชายที่เรียนด้วยการสอนแบบบรรยายประกอบการสาธิตไม่แตกต่างกัน
Other Abstract: The purpose of this research were to study a comparison of cognitive learning achievement in electrics subject of Mat[h]ayom Suksa Two learning by computer-assisted lesson and lecture with demonstration, and to compa[re] cognitive learning achievement between male and female learning by computer-assisted instruction lesson and lecture with demonstration. The Students with medium learning achievement were 60 mat[h]ayom suksa two, students of Ratwinit Bangkaeo School. The results of the research were found that: 1. Cognitive learning achievement of students between learning by computer-assisted instruction lesson and learning by lecture with demonstration has no significant difference. 2. Cognitive learning achievement of male and female learning by computer-assisted instruction has no significant difference. 3. Cognitive learning achievement of male and female learning by lecture with demonstration has no significant difference.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: โสตทัศนศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55984
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sumet_ha_front.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open
Sumet_ha_ch1.pdf1.25 MBAdobe PDFView/Open
Sumet_ha_ch2.pdf4.55 MBAdobe PDFView/Open
Sumet_ha_ch3.pdf2.34 MBAdobe PDFView/Open
Sumet_ha_ch4.pdf622.39 kBAdobe PDFView/Open
Sumet_ha_ch5.pdf953.08 kBAdobe PDFView/Open
Sumet_ha_back.pdf10.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.