Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/70893
Title: การประเมินผลหลักสูตรฝึกอบรมศึกษาธิการอำเภอ ของสถาบันพัฒนาผู้บริหารการศึกษา สำนักงานปลัดกระทรวงศึกษาธิการ
Other Titles: An evaluation of the district educational superintendent training curriculum of the institute for development of educational administrators, office of the permanent secretary for education, ministry of education
Authors: เต็มจิต จันทคา
Advisors: สุรกุล เจนอบรม
เยาวดี วิบูลย์ศรี
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: ไม่มีข้อมูล
ไม่มีข้อมูล
Subjects: ศึกษาธิการอำเภอ
หลักสูตร -- การประเมิน
Issue Date: 2539
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อประเมินหลักสูตรฝึกอบรมศึกษาธิการอำเภอ ของสถาบันพัฒนาผู้บริหารการศึกษา สำนักงานปลัดกระทรวงศึกษาธิการ โดยรูปแบบการประเมินของเวลช์ ศึกษาจากประชากรคือ ผู้เข้ารับการฝึกอบรม 160 คน วิทยากรพี่เลี้ยง 9 คน และผู้บริหารโครงการ 9 คน ในการฝึกอบรมหลักสูตรศึกษาธิการอำเภอ ประจำปีงบประมาณ 2539 รวมทั้งสิ้น 178 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือ แบบประเมินความคิดเห็น แบบวิเคราะห์เอกสาร และแบบสัมภาษณ์ วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติค่าความที่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลย ค่าความเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัย พบว่าวัตถุประสงค์ของหลักสูตรมีความสอดคล้องกับนโยบายการฝึกอบรม ของสถาบันพัฒนาผู้บริหารการศึกษาและนโยบายในการพัฒนาผู้บริหารการศึกษา ในช่วงแผนพัฒนา การศึกษาระยะที่ 7 (พ.ศ.2535-2539) และผู้เข้ารับการฝึกอบรม วิทยากรพี่เลี้ยง ผู้บริหารโครงการ มีความเห็นเกี่ยวกับวัตถุประสงค์ของหลักสูตร โครงสร้างของหลักสูตร เนื้อหาวิชา วิทยากร กิจกรรมการฝึกอบรม และการวัดและประเมินผล ว่ามีความเหมาะสมในระดับมาก
Other Abstract: The purpose of the study was to evaluate the training curriculum of the District Edcational Superintendent of the Institu for Development of Educational Administrators, office of the Perman Secretary for education, Ministry of Education. Using the Welch Mod The research population were 178 subjects, consisted of 160 trainee 9 training coaches and 9 course directors who were participated in training curriculum of the District Educational Superintendent in 1 The instruments for data gathering were opinion checklist, document analysis form, and interview form. The data were then analyzed for frequency, percentage, mean and standard deviation. Finding. It was found that there was a congruence between the goal of the training curriculum of the Institute for developmen of Educational Administrators and the policy in the development of educational administrators according to the seventh educational development plan. According to the opinion of trainees, training coaches and course directors it was found that curriculum goal, curriculum construction, curriculum content, facilitators, training activities and assessment and evaluation were suitable at the level of much.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: การศึกษานอกระบบโรงเรียน
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/70893
ISBN: 9746348051
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Temchit_ch_front_p.pdf940.22 kBAdobe PDFView/Open
Temchit_ch_ch1_p.pdf906.32 kBAdobe PDFView/Open
Temchit_ch_ch2_p.pdf1.56 MBAdobe PDFView/Open
Temchit_ch_ch3_p.pdf921.48 kBAdobe PDFView/Open
Temchit_ch_ch4_p.pdf1.43 MBAdobe PDFView/Open
Temchit_ch_ch5_p.pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open
Temchit_ch_back_p.pdf1.95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.