Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/79211
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSmith Boonchutima-
dc.contributor.authorLyuyang Xu-
dc.contributor.otherChulalongkorn university. Faculty of Communication Arts-
dc.date.accessioned2022-07-09T06:36:14Z-
dc.date.available2022-07-09T06:36:14Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/79211-
dc.descriptionIndependent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2021-
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study the influence of product placement on YouTube on dating apps' consumers' decision making. Online questionnaire is used as tool for collecting data through various websites. The sample size was 292 Thais from Facebook group, Line and Wechat room. Most of them are between 18-35 years old, are also social media addicted. The study found a positive correlation between product placement on YouTube and consumer intention to download dating apps. It turned out that consumer attitudes towards dating apps would impact consumer to make an informed decision regarding the selection of dating apps, and their attitudes will be positively influenced by consumer perceived credibility and personalization. The investigation also found that KOLs and sponsored placements will positively affect consumer perceived credibility and personalization.-
dc.description.abstractalternativeงานวิจัยนี้จัดทำขึ้นเพื่อศึกษาอิทธิพลของการจัดวางผลิตภัณฑ์โฆษณาแอพลิเคชันหาคู่บนเว็บไซต์ยูทูบที่ส่งผลต่อการตัดสินใจของผู้ใช้  โดยใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากหลายเว็บไซต์ มีกลุ่มตัวอย่างคือคนไทยสองร้อยเก้าสิบสองราย ซึ่งมีอายุระหว่างสิบแปดถึงสามสิบห้าปี จากกลุ่มเฟสบุ๊คและไลน์จนถึงวีแชท และเป็นผู้ใช้สื่อสังคมออนไลน์เป็นประจำ จากงานวิจัยพบว่ามีความเชื่อมโยงในแง่บวกระหว่างการจัดวางผลิตภัณฑ์บนยูทูบและความตั้งใจของผู้ใช้ในการดาวน์โหลดแอพลิเคชันหาคู่ งานวิจัยได้ชี้ให้เห็นว่าทัศนคติต่อแอพลิเคชันหาคู่นั้นส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกแอพลิเคชันหาคู่ ซึ่งทัศนคติเหล่านั้นได้รับอิทธิพลจากความน่าเชื่อถือและการตอบสนองต่อความต้องการ การสำรวจยังพบว่าการใช้ผู้มีอิทธิพลบนสื่อออนไลน์และการจัดวางผลิตภัณฑ์โฆษณาสปอนเซอร์ยังส่งผลต่อความน่าเชื่อถือและการตอบสนองต่อความต้องการ-
dc.language.isoen-
dc.publisherChulalongkorn University-
dc.relation.urihttp://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2021.119-
dc.rightsChulalongkorn University-
dc.subjectConsumers' preferences-
dc.subjectOnline dating-
dc.subjectInfluence (Psychology)-
dc.subjectการเลือกของผู้บริโภค-
dc.subjectการหาคู่ออนไลน์-
dc.subjectอิทธิพล (จิตวิทยา)-
dc.titleThe influence of product placement on YouTube on dating app’s consumers' decision making-
dc.title.alternativeอิทธิพลของการจัดวางผลิตภัณฑ์ในยูทูปต่อการตัดสินใจของผู้บริโภคของแอปพลิเคชันหาคู่-
dc.typeIndependent Study-
dc.degree.nameMaster of Arts (Communication Arts)-
dc.degree.levelMaster's Degree-
dc.degree.disciplineStrategic Communication Management-
dc.degree.grantorChulalongkorn university-
dc.identifier.DOI10.58837/CHULA.IS.2021.119-
Appears in Collections:Comm - Independent Studies

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6388024028.pdf1.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.