Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/80772
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorApasara Chinwonno-
dc.contributor.authorXiaoli Zheng-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Graduate School-
dc.date.accessioned2022-11-02T09:39:21Z-
dc.date.available2022-11-02T09:39:21Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/80772-
dc.descriptionThesis (M.A.)--Chulalongkorn University, 2021-
dc.description.abstractThis study explored  learners' beliefs about English as an international language through project-based language learning in a Chinese rural school. Three English teachers and 102 Grade 6 Chinese EFL learners participated over two separate phases. Phase I explored how teachers implemented the project-based language learning via classroom observation and semi-structured interviews. The findings from this phase were used to construct the six aspects of the EIL project-based language learning questionnaire in Phase 2. The questionnaire was developed to explore learners beliefs about EIL and project-based language learning in a Chinese rural school. The questionnaire revealed that the learners strongly believed in learning English as an international language through project-based language learning. Five aspects received similar positive responses, namely, collaboration, authenticity, intellectual challenge and accomplishment, and project management and reflection. However, only the aspect of public product received a more negative response.-
dc.description.abstractalternativeการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความเชื่อของผู้เรียนจีนวัยเด็กเกี่ยวกับภาษาอังกฤษเป็นภาษาสากลผ่านการเรียนรู้ภาษาแบบโครงงานในโรงเรียนชนบทของจีน การวิจัยนี้แบ่งเป็น 2 ระยะดังนี้ ระยะที่ 1 ศึกษาการเรียนภาษาแบบโครงงานผ่านการสังเกตการสอนในห้องเรียนและการสัมภาษณ์ครูสอนภาษาอังกฤษจำนวน 3 คน   ผลการวิจัยนำไปสร้างแบบสอบถามภาษาอังกฤษเป็นภาษาสากลผ่านการเรียนรู้ภาษาแบบโครงงานในโรงเรียนชนบทของจีน   ระยะที่ 2 ศึกษาความเชื่อของผู้เรียนจีนเกรด 6 จำนวน 102 คน   ผลการวิจัยสรุปว่า ผู้เรียนมีความเชื่ออย่างยิ่งในการเรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษาสากลผ่านการเรียนรู้ภาษาตามโครงงาน 5 ด้านดังนี้ (1) การทํางานร่วมกัน (2) ความเหมือนจริง (3) ความท้าทายโดยใช้ความคิด (4) ความสําเร็จและการจัดการโครงการ และ (5) การสะท้อนกลับ อย่างไรก็ตาม ด้านที่ (6) การเผยแพร่สู่สาธารณชนมีความเชื่อในเชิงลบ-
dc.language.isoen-
dc.publisherChulalongkorn University-
dc.relation.urihttp://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2021.151-
dc.rightsChulalongkorn University-
dc.subject.classificationArts and Humanities-
dc.titleA study of Chinese young learners' beliefs in eil project-based language learning in rural schools-
dc.title.alternativeการเรียนรู้แบบโครงงานโดยใช้ภาษาอังกฤษเป็นภาษานานาชาติ: ความเชื่อของผู้เรียนจีนวัยเด็ก-
dc.typeThesis-
dc.degree.nameMaster of Arts-
dc.degree.levelMaster’s Degree-
dc.degree.disciplineEnglish as an International Language-
dc.degree.grantorChulalongkorn University-
dc.identifier.DOI10.58837/CHULA.THE.2021.151-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6187561920.pdf2.68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.