dc.contributor.advisor |
Prannapha Modehiran |
|
dc.contributor.author |
Kamonwan Sookmag |
|
dc.contributor.other |
Chulalongkorn University. Faculty of Education |
|
dc.coverage.spatial |
Thailand |
|
dc.coverage.spatial |
Bangkok |
|
dc.date.accessioned |
2017-11-15T04:40:02Z |
|
dc.date.available |
2017-11-15T04:40:02Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55910 |
|
dc.description |
Thesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2012 |
en_US |
dc.description.abstract |
The objectives of this research were to investigate the effects of a reading program using phonological awareness-raising and phonics instruction to enhance English reading accuracy and fluency. The participants were 20 seventh grade struggling readers studying at a public school of Bangkok Metropolitan Administration, Thailand and achieved the scores below 70% on graded word lists at pre-primer. The instruments were an Informal Reading Inventory tests (IRI test), and learning logs. The data were analyzed using qualitative and quantitative statistics. The findings of the study revealed that: (1) the reading program was shown to be effective in improving the students’ reading ability as the average scores on the post-test of the IRI test were significantly higher than the pre-test at the .05 level of significance; and (2) struggling readers collectively developed a positive opinion towards the reading program, as they perceived that the phonological awareness-raising and phonics instruction had brought benefits that enhanced their reading ability. |
en_US |
dc.description.abstractalternative |
งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของโปรแกรมการอ่านด้วยการเพิ่มการระลึกรู้ระบบเสียงและการสอนเสียงแบบโฟนิคส์เพื่อเพิ่มความสามารถทางการอ่านออกเสียงภาษาอังกฤษอย่างถูกต้องและคล่องแคล่วของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษา ปีที่ 1 ของโรงเรียนในสังกัดกรุงเทพมหานครที่มีปัญหาทางการอ่าน กลุ่มตัวอย่างคือนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนในสำนักงานเขตหนองแขม สังกัดกรุงเทพมหานคร จำนวน 20 คน ที่มีคะแนนจากแบบทดสอบการอ่านออกเสียงต่ำกว่าร้อยละ 70 ในระดับ pre-primer เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบทดสอบการอ่านออกเสียง และแบบจดบันทึกการเรียนรู้ และ วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติภาคบรรยายและการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า 1) คะแนนเฉลี่ยหลังการเข้าชั้นเรียนโปรแกรมการอ่านสูงกว่าคะแนนก่อนการเข้าชั้นเรียนโปรแกรมการอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) จากแบบจดบันทึกการเรียนรู้ นักเรียนมีเจตคติที่ดีต่อโปรแกรมการอ่านด้วยการเพิ่มการระลึกรู้ระบบเสียงและการสอนเสียงแบบโฟนิคส์ |
en_US |
dc.language.iso |
en |
en_US |
dc.publisher |
Chulalongkorn University |
en_US |
dc.relation.uri |
http://doi.org/10.14457/CU.the.2012.339 |
|
dc.rights |
Chulalongkorn University |
en_US |
dc.subject |
English language -- Study and teaching (Secondary) |
en_US |
dc.subject |
English language -- Study and teaching (Secondary) -- Thailand |
en_US |
dc.subject |
English language -- Study and teaching (Secondary) -- Thailand -- Bangkok |
en_US |
dc.subject |
English language -- Phonetics |
en_US |
dc.subject |
Reading -- Phonetic method |
en_US |
dc.subject |
Reading -- Phonetic method -- Thailand |
en_US |
dc.subject |
Reading -- Phonetic method -- Thailand -- Bangkok |
en_US |
dc.subject |
Reading (Secondary) |
en_US |
dc.subject |
ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) |
en_US |
dc.subject |
ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) -- ไทย |
en_US |
dc.subject |
ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) -- ไทย -- กรุงเทพฯ |
en_US |
dc.subject |
ภาษาอังกฤษ -- สัทศาสตร์ |
en_US |
dc.subject |
การอ่าน -- วิธีการออกเสียง |
en_US |
dc.subject |
การอ่าน -- วิธีการออกเสียง -- ไทย |
en_US |
dc.subject |
การอ่าน -- วิธีการออกเสียง -- ไทย -- กรุงเทพฯ |
en_US |
dc.subject |
การอ่านขั้นมัธยมศึกษา |
en_US |
dc.title |
The effects of a reading program using phonological awareness-raising and phonics instruction on the English reading ability of Seventh grade struggling readers in Bangkok Metropolitan administration schools |
en_US |
dc.title.alternative |
ผลของโปรแกรมการอ่านด้วยการเพิ่มการระลึกรู้ระบบเสียงและการสอนเสียงแบบโฟนิคส์ที่มีต่อความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนมัธยมศึกษาปีที่ 1 ในโรงเรียนสังกัดกรุงเทพมหานครที่มีปัญหาทางการอ่าน |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |
dc.degree.name |
Master of Education |
en_US |
dc.degree.level |
Master's Degree |
en_US |
dc.degree.discipline |
Teaching English as a Foreign Language |
en_US |
dc.degree.grantor |
Chulalongkorn University |
en_US |
dc.email.advisor |
praneemod@gmail.com |
|
dc.identifier.DOI |
10.14457/CU.the.2012.339 |
|