DSpace Repository

The effects of a reading program using phonological awareness-raising and phonics instruction on the English reading ability of Seventh grade struggling readers in Bangkok Metropolitan administration schools

Show simple item record

dc.contributor.advisor Prannapha Modehiran
dc.contributor.author Kamonwan Sookmag
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Education
dc.coverage.spatial Thailand
dc.coverage.spatial Bangkok
dc.date.accessioned 2017-11-15T04:40:02Z
dc.date.available 2017-11-15T04:40:02Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/55910
dc.description Thesis (M.Ed.)--Chulalongkorn University, 2012 en_US
dc.description.abstract The objectives of this research were to investigate the effects of a reading program using phonological awareness-raising and phonics instruction to enhance English reading accuracy and fluency. The participants were 20 seventh grade struggling readers studying at a public school of Bangkok Metropolitan Administration, Thailand and achieved the scores below 70% on graded word lists at pre-primer. The instruments were an Informal Reading Inventory tests (IRI test), and learning logs. The data were analyzed using qualitative and quantitative statistics. The findings of the study revealed that: (1) the reading program was shown to be effective in improving the students’ reading ability as the average scores on the post-test of the IRI test were significantly higher than the pre-test at the .05 level of significance; and (2) struggling readers collectively developed a positive opinion towards the reading program, as they perceived that the phonological awareness-raising and phonics instruction had brought benefits that enhanced their reading ability. en_US
dc.description.abstractalternative งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของโปรแกรมการอ่านด้วยการเพิ่มการระลึกรู้ระบบเสียงและการสอนเสียงแบบโฟนิคส์เพื่อเพิ่มความสามารถทางการอ่านออกเสียงภาษาอังกฤษอย่างถูกต้องและคล่องแคล่วของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษา ปีที่ 1 ของโรงเรียนในสังกัดกรุงเทพมหานครที่มีปัญหาทางการอ่าน กลุ่มตัวอย่างคือนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนในสำนักงานเขตหนองแขม สังกัดกรุงเทพมหานคร จำนวน 20 คน ที่มีคะแนนจากแบบทดสอบการอ่านออกเสียงต่ำกว่าร้อยละ 70 ในระดับ pre-primer เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบทดสอบการอ่านออกเสียง และแบบจดบันทึกการเรียนรู้ และ วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติภาคบรรยายและการวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า 1) คะแนนเฉลี่ยหลังการเข้าชั้นเรียนโปรแกรมการอ่านสูงกว่าคะแนนก่อนการเข้าชั้นเรียนโปรแกรมการอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) จากแบบจดบันทึกการเรียนรู้ นักเรียนมีเจตคติที่ดีต่อโปรแกรมการอ่านด้วยการเพิ่มการระลึกรู้ระบบเสียงและการสอนเสียงแบบโฟนิคส์ en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Chulalongkorn University en_US
dc.relation.uri http://doi.org/10.14457/CU.the.2012.339
dc.rights Chulalongkorn University en_US
dc.subject English language -- Study and teaching (Secondary) en_US
dc.subject English language -- Study and teaching (Secondary) -- Thailand en_US
dc.subject English language -- Study and teaching (Secondary) -- Thailand -- Bangkok en_US
dc.subject English language -- Phonetics en_US
dc.subject Reading -- Phonetic method en_US
dc.subject Reading -- Phonetic method -- Thailand en_US
dc.subject Reading -- Phonetic method -- Thailand -- Bangkok en_US
dc.subject Reading (Secondary) en_US
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) en_US
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) -- ไทย en_US
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา) -- ไทย -- กรุงเทพฯ en_US
dc.subject ภาษาอังกฤษ -- สัทศาสตร์ en_US
dc.subject การอ่าน -- วิธีการออกเสียง en_US
dc.subject การอ่าน -- วิธีการออกเสียง -- ไทย en_US
dc.subject การอ่าน -- วิธีการออกเสียง -- ไทย -- กรุงเทพฯ en_US
dc.subject การอ่านขั้นมัธยมศึกษา en_US
dc.title The effects of a reading program using phonological awareness-raising and phonics instruction on the English reading ability of Seventh grade struggling readers in Bangkok Metropolitan administration schools en_US
dc.title.alternative ผลของโปรแกรมการอ่านด้วยการเพิ่มการระลึกรู้ระบบเสียงและการสอนเสียงแบบโฟนิคส์ที่มีต่อความสามารถในการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนมัธยมศึกษาปีที่ 1 ในโรงเรียนสังกัดกรุงเทพมหานครที่มีปัญหาทางการอ่าน en_US
dc.type Thesis en_US
dc.degree.name Master of Education en_US
dc.degree.level Master's Degree en_US
dc.degree.discipline Teaching English as a Foreign Language en_US
dc.degree.grantor Chulalongkorn University en_US
dc.email.advisor praneemod@gmail.com
dc.identifier.DOI 10.14457/CU.the.2012.339


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record