Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/13213
Title: | ผลของการวินิจฉัยและการกำหนดการเรียนในบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนผ่านเว็บสำหรับการสอนซ่อมเสริมสาระการเรียนรู้คณิตศาสตร์ ที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนและระยะเวลาการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 |
Other Titles: | Effects of diagnostic and prescription in web-base computer-assisted instruction mathematics remedial teaching on learning achievement and duration of Mathayomsuksa one students |
Authors: | หาญสุเมธ ทรัพย์สมบูรณ์ |
Advisors: | วชิราพร อัจฉริยโกศล |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะครุศาสตร์ |
Advisor's Email: | Vachiraporn.A@Chula.ac.th |
Subjects: | คณิตศาสตร์ -- คอมพิวเตอร์ช่วยการสอน คณิตศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน |
Issue Date: | 2549 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนที่เกิดจากการเรียนโดยการวินิจฉัยและการกำหนดการเรียนในบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนผ่านเว็บสำหรับการเรียนซ่อมเสริมสาระการเรียนรู้ คณิตศาสตร์ ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 2) ศึกษาระยะเวลาการเรียนของนักเรียนที่เรียนในบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนผ่านเว็บสำหรับการเรียนซ่อมเสริมสาระการเรียนรู้คณิตศาสตร์ ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่มีและไม่มีการวินิจฉัยการวินิจและการกำหนดการเรียน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ เป็นนักเรียนระดับมัธยมศึกษาชั้นปีที่ 1 ที่เรียนโรงเรียนเดอะติวเตอร์ รังสิต ที่กำลังจะเข้าศึกษาในภาคเรียนที่ 1 ปีการศึกษา 2550 จำนวน 60 คน เรื่อง "จำนวนเต็ม" สถิติที่ใช้ได้แก่ ค่าสถิติ ที (t-test) ที่ระดับนัยสำคัญ .05 ผลการวิจัยพบว่า 1. นักเรียนที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนที่มีการวินิจฉัยการเรียนและการกำหนดการเรียนและนักเรียนที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนที่ไม่มีการวินิจฉัยการเรียนและการกำหนดการเรียน มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนคณิตศาสตร์ ไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 2. นักเรียนที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนที่มีการวินิจฉัยการเรียนและการกำหนดการเรียน ใช้เวลาในการเรียน น้อยกว่า นักเรียนที่เรียนด้วยบทเรียนคอมพิวเตอร์ช่วยสอนแบบที่ไม่มีการวินิจฉัยการเรียนและการกำหนดการเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 |
Other Abstract: | The purposes of this research were: 1) to study the effects of computer-assisted instruction lesson with diagnostic and prescribed instruction on learning achievement of supplementary mathematics of Mathayomsuksa 1 students, and 2) to compare the duration of the study of the students who studied through computer-assisted instruction lesson with diagnostic and prescribed instruction and those who studied through computer-assisted instruction lesson without diagnostic and prescribed instruction. The subjects of this research were 60 Mathayomsuksa 1 students who studied "integer" at The Tutor School. Rungsit, before the first semester of the academic year 2550. The statistic used in this research was t-test. The results of research were as follows. 1. Learning achievement of the students who studied through computer-assisted instruction with diagnostic and prescribed instruction and those who studied through computer-assisted instruction without diagnostic and prescribed instruction had no statistical significant differences .05 level of significant. 2. The students who studied through computer-assisted instruction with diagnostic and prescribed instruction took less time than those who studied through computer-assisted instruction without diagnostic and prescribed instruction at .05 level of significant. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2549 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | โสตทัศนศึกษา |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/13213 |
URI: | http://doi.org/10.14457/CU.the.2006.1469 |
metadata.dc.identifier.DOI: | 10.14457/CU.the.2006.1469 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Edu - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
hunsumat.pdf | 1.71 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.