Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/25099
Title: ความพึงพอใจและการนำไปใช้ประโยชน์ของผู้ฟังที่มีต่อรายการ "ไฮไฟประดับยนต์" ของสถานีวิทยุ สวพ.91
Other Titles: Audiences' satisfaction and utilization towards hifi car audio program on Sor Wor Por 91
Authors: ประสิทธิ์ศักดิ์ เทวพิทักษ์
Advisors: วิภา อุตมฉันท์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะนิเทศศาสตร์
Issue Date: 2547
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาลักษณะของกลุ่มผู้รับสารที่เป็นสมาชิกของรายการ วิทยุ “ไฮไฟประดับยนต์” ความพึงพอใจต่อเนื้อหา รูปแบบรายการ และการนำไปใช้ประโยชน์ กลุ่มตัวอย่างที่ศึกษา คือ ผู้ฟังรายการ “ไฮไฟประดับยนต์” ที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพ มหานครและปริมณฑล จำนวน 325 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือ แบบ สอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ สถิติเชิงบรรยายโดยใช้ค่าร้อยละ ผลการวิเคราะห์พบว่า 1. ผู้ฟังส่วนใหญ่เพศชาย อายุ 20-30 ปี จบปริญญาตรี เป็นข้าราชการ รายได้ 5,000-20,000 บาท เป็นคนชั้นกลาง 2. กลุ่มตัวอย่างมีความพึงพอใจในการฟังรายการ “ไฮไฟประดับยนต์” มาก โดยควร ปรับปรุงเล็กน้อยในด้านเนื้อหารายการ ควรปรับปรุงรูปแบบรายการ ส่วนเทคนิค เช่น คลื่นสัญญาณชัดเจนดี และเวลาออกอากาศอาจเปลี่ยนแปลงบ้างตามความเหมาะสม 3. กลุ่มตัวอย่างนำเอาความรู้จากการฟังรายการ “ไฮไฟประดับยนต์” ไปใช้ประโยชน์ ในการวางแผนจัดซื้อเครื่องเสียงประกอบรถยนต์มากเป็นอันดับหนึ่ง นำเอาความรู้จากรายการไป ใช้กับเครื่องเสียงประกอบรถยนต์เพื่อเปิดฟังเพลง เพื่อสร้างความเพลิดเพลินมากเป็นอันดับสอง และนำความรู้จากรายการไปใช้ประกอบการตัดสินใจเลือกซื้อเลือกหาเครื่องเสียงประกอบรถยนต์ เพราะได้ฟังยี่ห้อ คุณภาพ และราคา มากเป็นอันดับสาม
Other Abstract: The objectives of this research are to study the audiences’ character, satisfaction and utilization towards HIFI Car Audio Program on Sor Wor Por 91. Questionnaires were used to collect data from total of 325 audiences in Bangkok and near provinces. This research is survey research by using questionnaires. Statistical Techniques such as percentage, and SPSS program are used in data analysis. The results of the study are as follows: 1. Most of audiences are male, aged 20-30 years, educated Bachelor Degree, government officers, income 5,000-20,000 baht. 2. Audiences’ satisfaction towards HIFI Car Audio Program is much but the content should be adapted or adjusted a little, Program formation should be adjusted, Technique such as signal wave is very good clear and Time on air may be changed occasionally. 3. Audiences’ Utilization towards HIFI Car Audio Program is much such as to plan for HIFI Car Audio buying as first, to open HIFI Car Audio for songs listening as second and to decision make for HIFI Car Audio buying as third.
Description: วิทยานิพนธ์ (น.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2547
Degree Name: นิเทศศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: การสื่อสารมวลชน
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/25099
ISBN: 9741763417
Type: Thesis
Appears in Collections:Comm - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Phrasitsak_th_front.pdf2.4 MBAdobe PDFView/Open
Phrasitsak_th_ch1.pdf2.39 MBAdobe PDFView/Open
Phrasitsak_th_ch2.pdf4.98 MBAdobe PDFView/Open
Phrasitsak_th_ch3.pdf1.88 MBAdobe PDFView/Open
Phrasitsak_th_ch4.pdf5.13 MBAdobe PDFView/Open
Phrasitsak_th_ch5.pdf6.12 MBAdobe PDFView/Open
Phrasitsak_th_ch6.pdf2.48 MBAdobe PDFView/Open
Phrasitsak_th_back.pdf2.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.