Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/26092
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ประพัฒน์ ลักษณพิสุทธิ์ | |
dc.contributor.author | ดุษดี สุขสวัสดิ์ | |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | |
dc.date.accessioned | 2012-11-26T06:27:49Z | |
dc.date.available | 2012-11-26T06:27:49Z | |
dc.date.issued | 2530 | |
dc.identifier.isbn | 9745676195 | |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/26092 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2530 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างความคิดสร้างสรรค์ กับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาพลศึกษา ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ในโรงเรียนมัธยมศึกษา กลุ่มตัวอย่างประชากร เป็นนักเรียนมัธยมศึกษาปีที่ 3 ปีการศึกษา 2529 ของโรงเรียนรัฐบาล สังกัดกรมสามัญศึกษา ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 320 คน ผู้วิจัยใช้แบบทดสอบความคิดสร้างสรรค์ของมินเนโซตา ไปทดสอบกลุ่มตัวอย่างประชากร แล้วนำข้อมูลที่ได้มาวิเคราะห์หาค่าสัมประสิทธิ์สัมพันธ์แบบเพียร์สัน กับคะแนนเฉลี่ยผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาพลศึกษา แล้วทดสอบความมีนัยสำคัญทางสถิติด้วยค่าที่ ผลการวิจัยพบว่า ความติดสร้างสรรค์ด้านความคล่องในการคิด ด้านความยืดหยุ่นในการคิด และด้านความคิดริเริม มีความสัมพันธ์กับทางบวก กับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาพลศึกษาอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 .05 และ .05 ตามลำดับ | |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this study was to investigate the relationship between creative thinking and physical education learning achievement of mathayom suksa three students. The samples were 320 mathayom suksa three students in the academic year 1986 from government schools in Bangkok Metropolis. The instruments in this study were Minnesota Test of Creative Thinking and the average score of physical education achievement. The obtained data-were analyzed by means of Pearson's product moment determine, the statistical significance. It was found that: there was positive significance between creative thinking, in the area of fluency, flexibility, originality and physical education learning achievement at the level of.0l, .05 and .05 respectively. | |
dc.format.extent | 389667 bytes | |
dc.format.extent | 468196 bytes | |
dc.format.extent | 1760008 bytes | |
dc.format.extent | 403734 bytes | |
dc.format.extent | 285626 bytes | |
dc.format.extent | 587676 bytes | |
dc.format.extent | 954967 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | ความสัมพันธ์ระหว่างความคิดสร้างสรรค์กับผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน วิชาพลศึกษาของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 ในโรงเรียนมัธยมศึกษา | en |
dc.title.alternative | The relationship between creative thinking and physical education learning achievement of mathayom suksa three students in secondary schools | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | พลศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Dusadee_So_front.pdf | 380.53 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Dusadee_So_ch1.pdf | 457.22 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Dusadee_So_ch2.pdf | 1.72 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Dusadee_So_ch3.pdf | 394.27 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Dusadee_So_ch4.pdf | 278.93 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Dusadee_So_ch5.pdf | 573.9 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Dusadee_So_back.pdf | 932.58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.