Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/27640
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ทวีศักดิ์ ปิตยานนท์ | |
dc.contributor.author | อนันต์ บัวบาน | |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | |
dc.date.accessioned | 2012-12-13T18:45:43Z | |
dc.date.available | 2012-12-13T18:45:43Z | |
dc.date.issued | 2525 | |
dc.identifier.isbn | 9745618503 | |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/27640 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2525 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้มุ่งหมายเพื่อเปรียบเทียบความสัมพันธ์ระหว่างผลการตอบจากแบบสอบถาม ซึ่งใช้วิธีจูงใจและวิธีตรวจสอบความจริงใจที่ต่างกัน 3 วิธี วิธีตรวจสอบความจริงใจทั้ง 3 วิธี ได้แก่ วิธีใช้ข้อความซ้ำกัน วิธีใช้ข้อความที่สื่อความหมายคล้ายคลึงกัน และวิธีใช้ข้อความสรุปเนื้อหาในแต่ละตอนของแบบสอบถาม กลุ่มตัวอย่างเป็นครูระดับประถมศึกษา จำนวน 300 คน จากโรงเรียนที่ต่างกัน 3 โรงเรียน คำนวณค่าสหสัมพันธ์โดยใช้วิธีของเพียร์สัน และทดสอบความแตกต่างของค่าสหสัมพันธ์ที่ได้โดยใช้การทดสอบค่าฟิชเชอร์-ซี ผลการวิจัยพบว่า ค่าสหสัมพันธ์ระหว่างวิธีจูงใจกับวิธีใช้ข้อความที่สื่อความหมายคล้ายคลึงกัน มีค่าสูงกว่าสหสัมพันธ์ระหว่าง วิธีจูงใจกับวิธีใช้ข้อความสรุปเนื้อหาในแต่ละตอนอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .01 ส่วนการเปรียบเทียบในคู่อื่นพบว่า ไม่มีคู่ใดที่มีค่าสหสัมพันธ์สูงกว่ากันอย่างมีนัยสำคัญ | |
dc.description.abstractalternative | The main purpose of this study was to compare the relationship between obtained responses using the motivation method and those using three different methods in checking sincerity. The three methods were the repeated item method, the same meaning item method, and the conclusion item method. Samples were 300 teachers at primary level from three different schools. The Pearson product moment correlations between the motivation method and each method in checking sincerity were calculated and the Fisher’s-Z test was used to test each of the differences. The results showed that the correlation coefficient between the motivation method and the same meaning item method was significantly higher than the correlation coefficient between the motivation method and the conclusion item method at .01 level, no other pairs of comparison showed that any correlation coefficients was significantly higher the other. | |
dc.format.extent | 366667 bytes | |
dc.format.extent | 475476 bytes | |
dc.format.extent | 783031 bytes | |
dc.format.extent | 383899 bytes | |
dc.format.extent | 533812 bytes | |
dc.format.extent | 467271 bytes | |
dc.format.extent | 534325 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | การเปรียบเทียบความสัมพันธ์ระหว่างผลการตอบจากแบบสอบถาม ซึ่งใช้วิธีจูงใจและวิธีตรวจสอบความจริงใจที่ต่างกัน | en |
dc.title.alternative | A comparison of the relationship between obtained responses using the motivation method and those using methods in checking sincerity | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | ศิลปศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Anan_Bu_front.pdf | 358.07 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Anan_Bu_ch1.pdf | 464.33 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Anan_Bu_ch2.pdf | 764.68 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Anan_Bu_ch3.pdf | 374.9 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Anan_Bu_ch4.pdf | 521.3 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Anan_Bu_ch5.pdf | 456.32 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Anan_Bu_back.pdf | 521.8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.