Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29696
Title: | ความคิดเห็นของผู้บริหารเกี่ยวกับกระบวนการบริหารโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติ เขตการศึกษา 1 |
Other Titles: | Opinions of administrators concerning the administrative process of elementary schools under the jurisdiction of the office of the national primary education commission, educational region one |
Authors: | อมร อนันตรักษ์ |
Advisors: | นพพงษ์ บุญจิตราดุลย์ |
Other author: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย |
Issue Date: | 2536 |
Publisher: | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย |
Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความคิดเห็นของผู้บริหารเกี่ยวกับกระบวนการบริหารโรงเรียนประถมศึกษาและปัญหาอุปสรรคในการใช้กระบวนการบริหารโรงเรียนประถมศึกษา สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติ เขตการศึกษา 1 ผลการวิจัยพบว่า 1. ผู้บริหารมีความเห็นเกี่ยวกับกระบวนการบริหารโรงเรียนประถมศึกษาว่า ผู้บริหารโรงเรียนได้ปฏิบัติอยู่ในระดับมาก ทั้ง 7 ด้าน คือ การตัดสินใจสั่งการ การวางแผน การจัดองค์การ การติดต่อสื่อสาร การใช้อิทธิพลหรือการจูงใจ การประสานงานและการประเมินผลงาน 2. ปัญหาและอุปสรรคในการใช้กระบวนการบริหารโรงเรียนประถมศึกษา ผู้บริหารโรงเรียนมีความเห็นว่า มีปัญหาและอุปสรรคในระดับน้อยที่สุดทุกข้อและทุกด้าน คือ การตัดสินใจสั่งการ การวางแผน การจัดองค์การ การติดต่อสื่อสาร การใช้อิทธิพลหรือการจูงใจ การประสานงาน และการประเมินผลงาน |
Other Abstract: | The purpose of this research is to study the opinions of the administrators concerning the administrative process of elementary schools and the problems and obstacles of using the administrative process within the large elementary schools under the jurisdiction of the office of the national primary education commission, educational region one. The research findings are as follows : 1. Concerning the administrative process of the large elementary schools, administrators indicate that the large elementary school administrators perform at the above average level in seven aspects as follows : decision-making, planning, organizing, communicating, influencing, coordinating and evaluating. 2. Administrators indicate that problems and obstacles of using the administrative process within the elementary schools are in the lesser average level in seven aspects as follows : decision-making, planning, organizing, communicating, influencing, coordinating and evaluating. |
Description: | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2536 |
Degree Name: | ครุศาสตรมหาบัณฑิต |
Degree Level: | ปริญญาโท |
Degree Discipline: | บริหารการศึกษา |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29696 |
ISBN: | 9745827029 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Amorn_an_front.pdf | 2.61 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Amorn_an_ch1.pdf | 4.81 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Amorn_an_ch2.pdf | 12.36 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Amorn_an_ch3.pdf | 2.26 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Amorn_an_ch4.pdf | 7.81 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Amorn_an_ch5.pdf | 4.61 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Amorn_an_back.pdf | 7.79 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.