Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29700
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | สุกัญญา นิมานันท์ | |
dc.contributor.author | อมรมาศ คงธรรม | |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | |
dc.date.accessioned | 2013-03-12T11:26:58Z | |
dc.date.available | 2013-03-12T11:26:58Z | |
dc.date.issued | 2533 | |
dc.identifier.isbn | 9745782068 | |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/29700 | |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2533 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษาความคิดเห็นของกลุ่มผู้ผลิตรายการและนักศึกษาเกี่ยวกับรูปแบบการนำเสนอและเทคนิคการผลิตรายการวิทยุกระจายเสียงเพื่อการศึกษาของมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช ประชากรและกลุ่มตัวอย่างประชากรที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ (1) กลุ่มผู้ผลิต ซึ่งได้แก่นักวิชาการด้านเนื้อหา นักเทคโนโลยีการศึกษา และนายช่างเทคนิค จำนวน 113 คน และ (2) กลุ่มนักศึกษา จำนวน 236 คน ผลการวิจัยพบว่า กลุ่มผู้ผลิตและนักศึกษาเห็นว่ารูปแบบการนำเสนอและเทคนิคการผลิตรายการวิทยุกระจายเสียงเพื่อการศึกษาของมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราชทั้ง 8 รูปแบบ มีรายการสารคดีและรายการสนทนา มีคุณภาพอยู่ในระดับดี ส่วนอีก 6 รูปแบบ คือ รายการละครวิทยุ รายการสารละคร รายการสัมภาษณ์ รายการอภิปราย รายการบรรยาย และรายการตอบปัญหา มีคุณภาพอยู่ในระดับใช้ได้ | |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research was to study the opinions of production teams and students concerning types of presentation and production techniques of educational radio programs of Sukhothai Thammathirat Open University. The population and sample used in this study were (1) 113 persons in production teams which included content specialists and educational technologists and (2) 236 students of Sukhothai Thammathirat Open University. The results reveals that among eight types of presentation and production techniques of educational radio programs of Sukhothai Thammathirat Open University, the production teams and students viewed two programs ; documentary and conversational programs as good while the other six programs : radio drama, docu drama, interview, discussion, lecture, and quiz programs were viewed as fair. | |
dc.format.extent | 3054946 bytes | |
dc.format.extent | 3280099 bytes | |
dc.format.extent | 5852910 bytes | |
dc.format.extent | 2001471 bytes | |
dc.format.extent | 11044810 bytes | |
dc.format.extent | 3287102 bytes | |
dc.format.extent | 20313298 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | ความคิดเห็นของกลุ่มผู้ผลิตและนักศึกษาเกี่ยวกับรูปแบบการนำเสนอ และเทคนิคการผลิตรายการวิทยุกระจายเสียงเพื่อการศึกษา ของมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช | en |
dc.title.alternative | Opinions of production teams and students concerning types of presentaion and production techniques of educational radio programs of Sukhothal Thammathirat Open University | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | โสตทัศนศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Amornmas_ko_front.pdf | 2.98 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Amornmas_ko_ch1.pdf | 3.2 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Amornmas_ko_ch2.pdf | 5.72 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Amornmas_ko_ch3.pdf | 1.95 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Amornmas_ko_ch4.pdf | 10.79 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Amornmas_ko_ch5.pdf | 3.21 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Amornmas_ko_back.pdf | 19.84 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.