Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/30058
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรัตนา ตุงคสวัสดิ์
dc.contributor.advisorอาณัติ หมานสนิท
dc.contributor.authorไพสิษฐ์ ชีวะกุล
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
dc.date.accessioned2013-03-19T09:50:46Z
dc.date.available2013-03-19T09:50:46Z
dc.date.issued2532
dc.identifier.isbn9745699985
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/30058
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2532en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาหาปรัชญาการศึกษาของโรงเรียนเอกชนสอนศาสนาอิสลาม ในจังหวัดชายแดนภาคใต้ วิธีวิจัยใช้เทคนิค เดลฟาย ผลการวิจัยครั้งนี้ พบว่า ปรัชญาการศึกษาของโรงเรียนเอกชนสอนศาสนาอิสลามในภาพรวม โน้มไปทางปรัชญาการศึกษากลุ่มอนุรักษ์นิยมโดยโน้มหนักไปทางปรัชญาการศึกษาลัทธิสารัตถนิยมในด้าน ความหมายของโรงเรียนเอกชนสอนศาสนาอิสลาม บทบาทของโรงเรียน นโยบายของโรงเรียน จุดมุ่งหมายของโรงเรียน หลักสูตร ผู้สอน กระบวนการเรียนการสอน ส่วนในด้านบทบาทผู้เรียน การวัดผล ประเมินผล และการบริหารนั้นสอดคล้องกับกลุ่ม เสรีนิยมโน้มหนักไปทางปรัชญาการศึกษาลัทธิพิพัฒนาการนิยม
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this study was to investigate the educational philosophy of the Islamic private schools in the southern border provinces by using the Delphi technique. The study found that the educational philosophy of the Islamic private schools in the southern border provinces tended to be the Conservative View, especially the Essentialism. It revealed in the aspects of the school's definition, the school’s roles, the school’s policies, the school's objectives, the school's curriculum, the instructors and the instruction processes. In addition, it also related to the Liberal View, especially the Progressivism. It revealed in the aspects of the learner's roles, the evaluation and the administration.
dc.format.extent4194131 bytes
dc.format.extent6283288 bytes
dc.format.extent5051376 bytes
dc.format.extent30007709 bytes
dc.format.extent23276503 bytes
dc.format.extent24689896 bytes
dc.format.extent37539243 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isothes
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
dc.titleปรัชญาการศึกษาของโรงเรียนเอกชนสอนศาสนาอิสลาม ในจังหวัดชายแดนภาคใต้en
dc.title.alternativeEducational philosophy of the islamic private schools in the southern border provincesen
dc.typeThesises
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตes
dc.degree.levelปริญญาโทes
dc.degree.disciplineสารัตถศึกษาes
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pisit_ch_front.pdf4.1 MBAdobe PDFView/Open
Pisit_ch_ch1.pdf6.14 MBAdobe PDFView/Open
Pisit_ch_ch2.pdf4.93 MBAdobe PDFView/Open
Pisit_ch_ch3.pdf29.3 MBAdobe PDFView/Open
Pisit_ch_ch4.pdf22.73 MBAdobe PDFView/Open
Pisit_ch_ch5.pdf24.11 MBAdobe PDFView/Open
Pisit_ch_back.pdf36.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.