Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/30588
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | อมรชัย ตันติเมธ | - |
dc.contributor.author | ธวัชชัย พินปรุ | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2013-04-19T09:33:11Z | - |
dc.date.available | 2013-04-19T09:33:11Z | - |
dc.date.issued | 2538 | - |
dc.identifier.isbn | 9746316648 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/30588 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2538 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทำการศึกษาแบบพฤติกรรมองค์การของสำนักงานศึกษาธิการจังหวัด ในเขตการศึกษา 10 โดยใช้แบบสอบถามที่ผู้วิจัยสร้างขึ้น ประชากรที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ ได้แก่ ผู้ช่วยศึกษาธิการจังหวัด หัวหน้าฝ่าย และเจ้าหน้าที่ทุกคนในสำนักงานศึกษาธิการจังหวัด ในเขตการศึกษา 10 จากผลการวิจัยพบว่า สำนักงานศึกษาธิการจังหวัดอุบลราชธานี ร้อยเอ็ด มหาสารคาม กาฬสินธุ์ และยโสธร มีพฤติกรรมองค์การเป็นแบบเพื่อนร่วมงาน ซึ่งมีลักษณะที่สำคัญ คือ การมีส่วนร่วมกัน การทำงานเป็นทีม มีความรับผิดชอบ มีวินัยในตนเอง ความต้องการขั้นสัจจการแห่งตน และมีความกระตือรือร้น ส่วนสำนักงานศึกษาธิการจังหวัดนครพนม และมุกดาหาร มีพฤติกรรมองค์การเป็นแบบสนับสนุน มีลักษณะที่สำคัญ คือ ใช้ภาวะผู้นำ ให้ความช่วยเหลือค้ำจุน ต้องการมีส่วนร่วม ความต้องการขั้นสูงและมีแรงขับให้ทำงาน | - |
dc.description.abstractalternative | Purpose of the research was to study the organizational behavior model of the provincial educational offices in educational region ten. The questionnaires were created by the researcher. Populations used in this research were deputy provincial education officers, department heads and officers of the provincial educational offices in educational region ten. It was found that the provincial educational offices of Ubonratchatani, Roi-et, Mahasarakarm, Kalasin and Yasothon adopted the collegial organizational behavior model whose characteristics were as follows : partnership, teamwork, responsibility, self discipline, self-actualization and moderate enthusiasm. According to the provincial educational offices of Nakornpanom and Mookdaharn, they adopted the supportive organizational behavior model whose characteristics were as follows : leadership, support, participation, higher-order and awakend drive. | - |
dc.format.extent | 5300959 bytes | - |
dc.format.extent | 4305394 bytes | - |
dc.format.extent | 10323713 bytes | - |
dc.format.extent | 1757153 bytes | - |
dc.format.extent | 14585687 bytes | - |
dc.format.extent | 8482844 bytes | - |
dc.format.extent | 7584779 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.title | การศึกษาแบบพฤติกรรมองค์การของสำนักงานศึกษาธิการจังหวัด เขตการศึกษา 10 | en |
dc.title.alternative | A study of organizational behavior model of the Provincial Educational Offices Educational region ten | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | บริหารการศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Thavatchai_pi_front.pdf | 5.18 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Thavatchai_pi_ch1.pdf | 4.2 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Thavatchai_pi_ch2.pdf | 10.08 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Thavatchai_pi_ch3.pdf | 1.72 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Thavatchai_pi_ch4.pdf | 14.24 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Thavatchai_pi_ch5.pdf | 8.28 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Thavatchai_pi_back.pdf | 7.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.