Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/33909
Title: การเปรียบเทียบทัศนคติต่องานอาชีพระหว่างนักเรียนที่เข้าร่วม และไม่ได้เข้าร่วมในโครงการส่งเสริมอาชีพนักเรียน โรงเรียนสุรศักดิ์มนตรี
Other Titles: A comparison of attitudes towards occupation of students participating and non-participating in occupation development program, Surasak Montri school
Authors: นิวัฒน์ สนศิริ
Advisors: พิบูลศรี วาสนสมสิทธิ์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Subjects: ทัศนคติ
โครงการส่งเสริมอาชีพนักเรียนโรงเรียนสุรศักดิ์มนตรี
อาชีพ
การส่งเสริมอาชีพ
Issue Date: 2533
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: วัตถุประสงค์ของการวิจัยคือ เพื่อศึกษาเปรียบเทียบทัศนคติต่องานอาชีพระหว่างนักเรียนที่เข้าร่วมในโครงการส่งเสริมอาชีพนักชีพกับนักเรียนที่ไม่ได้เข้าร่วมโครงการส่งเสริมอาชีพนักเรียนโรงเรียนสุรศักดิ์มนตรี ตัวอย่างประชากร คือ นักเรียนมัธยมศึกษาโรงเรียนสุรศักดิ์มนตรี จำนวน 400 คน แบ่งเป็นกลุ่มที่เข้าร่วมในโครงการส่งเสริมอาชีพนักเรียน จำนวน 200 คน และที่ไม่ได้เข้าร่วมโครงการส่งเสริมอาชีพนักเรียน จำนวน 200 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบวัดทัศนคติต่องานอาชีพ ซึ่งผู้วิจัยสร้างขึ้น วิเคราะห์ข้อมูลโดยการคำนวณหาค่าร้อยละ ค่ามัชฌิมเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและทดสอบค่าที (t-test) ผลการวิจัยสรุปได้ดังนี้ 1. นักเรียนทีเข้าร่วมโครงการและนักเรียนที่ไม่ได้เข้าร่วมโครงการส่งเสริมอาชีพนักเรียน โรงเรียนสุรศักดิ์มนตรี มีทัศนคติดีต่องานอาชีพ 2. การเปรียบเทียบทัศนคติต่องานอาชีพของนักเรียนที่เข้าร่วมโครงการและนักเรียนที่ไม่ได้เข้าร่วมโครงการส่งเสริมอาชีพนักเรียน โรงเรียนสุรศักดิ์มนตรี ปรากฏว่า ทัศนคติต่องานอาชีพแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 โดยนักเรียนที่เข้าร่วมโครงการ มีทัศนคติต่องานอาชีพสูงกว่านักเรียนที่ไม่ได้เข้าร่วมโครงการ
Other Abstract: The purpose of this research was to compare the attitudes towards occupation of the students participating and non-participating in occupation development program in Surasak Montri School. The samples were 400 Mathayom Suksa students divided into 2 groups; a group of 200 students participating in occupation development program and 200 students non-participating in such program. The research instrument was a set of occupation attitude scale constructed by the researcher. The obtained data were analyzed by means of percentage, arithmetic mean, standard deviation and t-test. The results of this study were as follows: 1. Both groups of the students; participating and non-participating in occupation development program had good attitudes towards occupation. 2. The comparison of attitudes towards occupation of participating group and non-participating group appeared to be significantly different at the level of .01, and the arithmetic mean of participating group was higher than that of non-participating group.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2533
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: มัธยมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/33909
ISBN: 9745771449
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nivat_so_front.pdf4.03 MBAdobe PDFView/Open
Nivat_so_ch1.pdf4.07 MBAdobe PDFView/Open
Nivat_so_ch2.pdf24.31 MBAdobe PDFView/Open
Nivat_so_ch3.pdf2.46 MBAdobe PDFView/Open
Nivat_so_ch4.pdf7.08 MBAdobe PDFView/Open
Nivat_so_ch5.pdf4.31 MBAdobe PDFView/Open
Nivat_so_back.pdf16.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.