Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/36591
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSorawit Narupiti-
dc.contributor.advisorNakatsuji, Takashi-
dc.contributor.authorPiti Rotwannasin-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Engineering-
dc.date.accessioned2013-11-06T02:27:37Z-
dc.date.available2013-11-06T02:27:37Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/36591-
dc.descriptionThesis (D.Eng.)--Chulalongkorn University, 2010en_US
dc.description.abstractIn the state of practice, traffic operators require dynamic traffic information in order to make decision to choose the suitable traffic operational plan that could mobilize traffic safer and with less travel delay. Data from conventional point detection system is widely available for determining travel time. Nonetheless, the penetration of detector stations is directly correlated to the accuracy of estimated link travel time. The theoretical as well as practical challenge is the improvement of accuracy of estimated travel time using available or lower level of data from point detection system. This study aimed to propose on-line microsimulation integrated Unscented Kalman Filter for traffic state and travel time estimation to be an alternated method for estimating link travel time on expressway which the developed microsimulation model was calibrated using genetic algorithm. Estimated travel time was further conducted to predict short-term travel time which uncomplicated and easily to implement were evaluated. Predicted travel time is benefit for traveler and traffic operator. The result from the study was shown that the proposed method is able to represent travel time on both uncongested and congested traffic conditions.en_US
dc.description.abstractalternativeในทางปฏิบัติ ผู้ปฏิบัติการด้านการจราจรต้องการข้อมูลการจราจรแบบพลวัต เพื่อใช้ในการตัดสินใจเลือกแผนการอำนวยการจราจรที่เหมาะสม ให้สามารถขับเคลื่อนการจราจรได้อย่างปลอดภัยและเกิดความล่าช้าน้อยที่สุด ความท้าทายในทางทฤษฏีและปฏิบัติคือการปรับปรุงความแม่นยำของการประมาณเวลาในการเดินทาง ภายใต้ข้อจำกัดของการมีสถานีตรวจนับค่าการจราจรจำนวนน้อย การศึกษานี้มีเป้าหมายในการนำเสนอแบบจำลองไมโครซิมมูเรชั่นแบบออนไลน์ โดยเพิ่มความแม่นยำในการประมาณด้วยตัวกรองอันเซนเตทคาลมาน สำหรับการประมาณสถานะของการจราจรและเวลาในการเดินทาง และใช้เป็นวิธทางเลือกสำหรับการประมาณเวลาในการเดินทางบนทางพิเศษ แบบจำลองไมโครซิมมูเรชั่นถูกพัฒนาและปรับแก้ตัวแปรในแบบจำลองด้วยเจเนติกอัลกอริทึม เวลาในการเดินทางที่ถูกประมาณด้วยแบบจำลองไมโครซิมมูเรชั่น ถูกนำมาใช้คาดการณ์เวลาในการเดินทางในอนาคตด้วยวิธีที่ไม่ซับซ้อน แต่ง่ายในการนำไปใช้ในทางปฏิบัติเพื่อให้ข้อมูลเวลาในการเดินทางกับผู้เดินทาง ข้อมูลที่ใช้ในการศึกษานำมาจากทางพิเศษในประเทศญี่ปุ่นและในประเทศไทย ผลของการศึกษาแสดงให้เห็นว่า เวลาในการเดินทางที่ประมาณจากวิธีที่เสนอมีความน่าเชื่อถือมากว่าเวลาในการเดินทางที่ประมาณจากวิธีที่นิยมใช้ในปัจจุบันที่คำนวณจากความเร็ว ณ สถานีตรวจนับค่าการจราจร การใช้ตัวกรองอันเซนเตทคาลมานช่วยปรับปรุงความถูกต้องของเวลาในการเดินทางแต่ปรับปรุงเพียงเล็กน้อย ความถูกต้องของการประมาณและคาดการณ์เวลาในการเดินทางขึ้นอยู่กับสภาพการจราจร ทั้งสภาพการจราจรเบาบางหรือการจราจรหนาแน่นen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2010.907-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectAdvanced traveler information systemsen_US
dc.subjectTraffic flow -- Mathematical modelsen_US
dc.subjectTraffic estimation -- Mathematical modelsen_US
dc.subjectTravel time ‪(Traffic engineering)‬en_US
dc.subjectระบบข้อมูลผู้เดินทางแบบก้าวหน้าen_US
dc.subjectจราจรen_US
dc.subjectเวลาการเดินทาง (วิศวกรรมจราจร)en_US
dc.subjectปริญญาดุษฎีบัณฑิตen_US
dc.titleDevelopment of real-time traffic state and travel time estimation for travel time predictonen_US
dc.title.alternativeการประมาณการสภาพการจราจรและเวลาในการเดินทางแบบทันกาลสำหรับการพยากรณ์เวลาในการเดินทางen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameDoctor of Engineeringen_US
dc.degree.levelDoctoral Degreeen_US
dc.degree.disciplineCivil Engineeringen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorSorawit.N@Chula.ac.th-
dc.email.advisornaka@eng.hokudai.ac.jp, naka2598@gmail.com-
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2010.907-
Appears in Collections:Eng - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
piti_ro.pdf4.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.