Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47341
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorสุวิธิดา จรุงเกียรติกุล-
dc.date.accessioned2016-03-24T04:21:36Z-
dc.date.available2016-03-24T04:21:36Z-
dc.date.issued2558-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47341-
dc.description.abstractงานวิจัยเรื่อง “การนําเสนอแนวทางการจัดศึกษาตลอดชีวิตเพื่อขับเคลื่อนชุมชนการเรียนรู้ในบริบทสังคมและวัฒนธรรมของประเทศไทย” มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) วิเคราะห์และสังเคราะห์แนวทางการจัดการศึกษาตลอดชีวิตเพื่อการขับเคลื่อนชุมชนการเรียนรู้ที่เหมาะสมกับบริบทสังคม และวัฒนธรรมของประเทศไทย และ 2) นำเสนอแนวทางการจั ดการศึกษาตลอดชีวิตเพื่อการขับเคลื่อนชุมชนการเรียนรู้ที่เหมาะสมกับบริบทสังคมและวัฒนธรรมของประเทศไทย ใช้ระเบียบวิธีวิจัยเชิงคุณภาพ โดยการศึกษาเอกสาร การสัมภาษณ์และการสนทนากลุ่ม ผลการวิจัยพบว่า แนวทางการจัดศึกษาตลอดชีวิตเพื่อการขับเคลื่อนชุมชนการเรียนรู้ที่เหมาะสมกับบริบทสังคมและวัฒนธรรมของประเทศไทยเป็นการจัดกระบวนการเรียนรู้ให้มีผลต่อการเรียนรู้ตลอดชีวิตของบุคคลและชุมชน ประกอบด้วยองค์ประกอบหลัก แนวทางการจัดการศึกษาตลอดชีวิต และผลผลิตจากการจัดการศึกษาตลอดชีวิตเพื่อขับเคลื่อนชุมชนการเรียนรู้ ทั้งนี้ ผู้วิจัยหวังอย่างยิ่งว่าองค์ความรู้ที่ได้จะเป็นประโยชน์ต่อการยกระดับความเข้าใจการจัดศึกษาตลอดชีวิตเพื่อขับเคลื่อนชุมชนการเรียนรู้ในประเทศไทย และเป็นข้อมูลสําหรับการศึกษาค้นคว้า และการวิจัยต่อยอดองค์ความรู้ต่อไปen_US
dc.description.abstractalternativeOther Abstract: The study on guidelines for lifelong education management to mobilize learning community in the social – cultural context of Thailand is intended to 1) analyze and synthesize the management of lifelong learning to mobilize learning community in the social – cultural context of Thailand; and 2) proposed guidelines for lifelong education management to mobilize learning community in the social – cultural context of Thailand. This research applied qualitative research methods, using various documents, Interview and focus group. The results found that these guidelines are the learning processes which affect learning throughout one's life. The guidelines for lifelong education management to mobilize learning community in the social – cultural context of Thailand consisted of key components; lifelong education management guidelines; and the final products. Finally lifelong education management guidelines could be used to promote and develop lifelong learning for learning community mobilization based on the social – cultural context of Thailand. It is anticipated that the findings will add meaningful information and practical guidelines for enhancing the better understanding on guidelines for lifelong education management to mobilize learning community in Thailand, and serve as a basic and comparative outcomes for further research.en_US
dc.description.sponsorshipเงินทุนเพื่อการวิจัย กองทุนคณะครุศาสตร์ ปีงบประมาณ 2557en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherคณะครุศาสตร์ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.subjectสังคมและวัฒนธรรมen_US
dc.subjectการศึกษาต่อเนื่องen_US
dc.titleการนำเสนอแนวทางการจัดศึกษาตลอดชีวิตเพื่อขับเคลื่อนชุมชนการเรียนรู้ในบริบทสังคมและวัฒนธรรมของประเทศไทย : รายงานการวิจัยen_US
dc.title.alternativeA proposed guidelines for lifelong education management to mobilize learning community in The Social-cultural contest of Thailanden_US
dc.typeTechnical Reporten_US
dc.subject.keywordการจัดการศึกษาตลอดชีวิตen_US
dc.discipline.code0804en_US
Appears in Collections:Edu - Research Reports

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Suvithida_ja.pdf1.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.