Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47402
Title: การศึกษาการรับรู้ความสัมพันธ์ระหว่างหมวดประสาทสัมผัส ด้านการเห็นและการได้ยินในทารกอายุ 4 เดือน
Other Titles: A study of intermodal perception of auditory-visuals events by four months old infants
Authors: ใจเพชร สมประสงค์
Advisors: เพ็ญพิไล ฤทธาคณานนท์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: Penpilai.R@chula.ac.th
Subjects: การเห็น
การได้ยิน
ทารก
ประสาทสัมผัส
การรับรู้ทางการได้ยินในเด็ก
การรับรู้ทางสายตาในเด็ก
Issue Date: 2538
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้ความสัมพันธ์ระหว่างหมวดประสาทสัมผัสด้านการเห็นและการได้ยินในทารกอายุ 4 เดือน ผลการวิจัยพบว่า ทารกอายุ 4 เดือนที่มีแนวโน้มในการรับรู้ความสัมพันธ์ระหว่างหมวดประสาทสัมผัสด้านการเห็นและการได้ยิน มีจำนวนมากกว่าทารกที่ไม่มีแนวโน้มในการรับรู้ความสัมพันธ์ระหว่างหมวดประสาทสัมผัสด้านการเห็นและการได้ยินอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 (Binomial test)
Other Abstract: The purpose of this thesis was to study four-month-old infants’ intermodal perception of auditory-visual events. The result of the study indicated that there are significantly more four-month-old infants who show a tendency of intermodal perception of auditory-visual events than those who don’t show a tendency of intermodal perception of auditory-visual events (Binomial test p < 0.05).
Description: วิทยานิพนธ์ (ศศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2538
Degree Name: ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: จิตวิทยาสังคม
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47402
ISBN: 9746323814
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jaipet_so_front.pdf3.79 MBAdobe PDFView/Open
Jaipet_so_ch1.pdf7.84 MBAdobe PDFView/Open
Jaipet_so_ch2.pdf5.43 MBAdobe PDFView/Open
Jaipet_so_ch3.pdf2.31 MBAdobe PDFView/Open
Jaipet_so_ch4.pdf2.37 MBAdobe PDFView/Open
Jaipet_so_ch5.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open
Jaipet_so_back.pdf5.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.