Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/48287
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรศักดิ์ เพียรชอบ-
dc.contributor.authorวัชระ ชานุตะโร-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2016-06-08T06:28:56Z-
dc.date.available2016-06-08T06:28:56Z-
dc.date.issued2533-
dc.identifier.isbn9745773093-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/48287-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2533en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความต้องการการพัฒนาตนเองของครูผู้สอนพลศึกษาระดับประถมศึกษา เขตการศึกษา 6 ผู้วิจัยไอ้ส่งแบบสอบถามไปยังครูผู้สอนพลศึกษาที่มีวุฒิและไม่มีวุฒิพลศึกษาในโรงเรียนระดับประถมศึกษา เขตการศึกษา 6 จำนวน 580 โรงเรียนรวมทั้งสิ้น 580 คนได้รับแบบสอบถามกลับคืนมา 565 ชุดคิดเป็นร้อยละ 97 ข้อมูลที่ได้รับนำมาวิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าร้อยละค่าเฉลี่ยค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและวิเคราะห์ความแตกต่างโดยใช้ค่าที ผลการวิจัยปรากฏว่า 1. ความต้องการการพัฒนาตนเองของครูผู้สอนพลศึกษาระดับประถมศึกษาเขตการศึกษา 6 ในด้านบุคลิกภาพด้านความรู้และทักษะในหลักสูตรและเนื้อหาด้านสมรรถภาพในการเรียนการสอนด้านสื่อการเรียนการสอนและด้านการวัดผลและประเมินผลอยู่ใน “มาก” 2. ความต้องการการพัฒนาตนเองของครูผู้สอนพลศึกาาระดับประถมศึกษาเขตการศึกษา 6 ระหว่างครูที่มีวุฒิและไม่วุฒิพลศึกษาไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ .05en_US
dc.description.abstractalternativeThe purpose of this study was to investigate the needs for self-development of teachers teaching physical education at the elementary education level, Educational Region six. Questionnaires were constructed and sent to 580 school teachers teaching physical education at the elementary education level, Educational Region six. Five hundred and sixty-five or 97 percents of questionnaires were returned. The obtained data were then analyzed in terms of percentages, means and standard deviations. A t-test was also employed to determine the level of significant difference. It was found that : 1. Needs for self-development of teachers teaching physical education at the elementary education level, Educational Region six in the aspects of personality, knowledge and skill in curriculum content, teaching competencies, ability in implementing instructional materials, and ability in measurement and evaluation were at the “high” level. 2. In comparing the needs of teacher between the trained and non-trained physical education teachers by the t-test it was found that there was no significant difference at the .05 level.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.subjectการพัฒนาตนเองen_US
dc.subjectครูพลศึกษาen_US
dc.subjectพลศึกษา -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)en_US
dc.titleความต้องการพัฒนาตนเองของครูผู้สอนพลศึกษาระดับประถมศึกษา เขตการศึกษา 6en_US
dc.title.alternativeNeeds for self-development of teachers teaching physical education at the elementary education level, educational region sixen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตen_US
dc.degree.levelปริญญาโทen_US
dc.degree.disciplineพลศึกษาen_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.email.advisorไม่มีข้อมูล-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Watchara_ch_front.pdf1.08 MBAdobe PDFView/Open
Watchara_ch_ch1.pdf728.14 kBAdobe PDFView/Open
Watchara_ch_ch2.pdf2.01 MBAdobe PDFView/Open
Watchara_ch_ch3.pdf687.26 kBAdobe PDFView/Open
Watchara_ch_ch4.pdf2.73 MBAdobe PDFView/Open
Watchara_ch_ch5.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open
Watchara_ch_back.pdf3.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.