Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/48564
Title: เกณฑ์การประเมินการปฏิบัติงาน ของผู้บริหารศูนย์การศึกษานอกโรงเรียนจังหวัด
Other Titles: Evaluative performance criteria for administrators of provincial non-formal education centers
Authors: ศิริวรรณ ตันย้ง
Advisors: ประคอง กรรณสูต
ทวีป อภิสิทธิ์
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: ไม่มีข้อมูล
ไม่มีข้อมูล
Subjects: ศูนย์การศึกษานอกโรงเรียนจังหวัด
เกณฑ์การประเมิน
การปฏิบัติงาน
ผู้บริหารการศึกษา
Issue Date: 2531
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างเกณฑ์การประเมินการปฏิบัติงานของผู้บริหารศูนย์การศึกษานอกโรงเรียนจังหวัด วิธีดำเนินการวิจัยแบ่งเป็น 3 ตอน ตอนแรกเป็นการสร้างเกณฑ์การประเมินการปฏิบัติงานโดยใช้เทคนิคเดลฟาย ตอนที่สอง ศึกษาความคิดเห็นของศึกษานิเทศก์ หัวหน้าฝ่ายและข้าราชการเกี่ยวกับการนำข้อกระทงที่สร้างในตอนแรกมาใช้เป็นเกณฑ์การประเมินการปฏิบัติงานของผู้บริหารศูนย์การศึกษานอกโรงเรียนจังหวัด ตอนที่สามเป็นการทดลองใช้เกณฑ์เพื่อหาความตรงตามสภาพที่เป็นจริงของการปฏิบัติงานของผู้บริหารศูนย์การศึกษานอกโรงเรียนจังหวัด ผลการวิจัยได้เกณฑ์การประเมินการปฏิบัติงานของผู้บริหารศูนย์การศึกษานอกโรงเรียนจังหวัดที่ได้จากการแสดงความคิดเห็นของผู้เชี่ยวชาญตามเทคนิคเดลฟาย และผ่านการยอมรับของศึกษานิเทศก์หัวหน้าฝ่ายและข้าราชการ เมื่อนำเกณฑ์ที่ได้มาทดลองใช้ ปรากฏว่าเกณฑ์ที่สร้างสามารถวัดได้ตรงตามสภาพที่เป็นจริงในปัจจุบันของผู้บริหารศูนย์การศึกษานอกโรงเรียนจังหวัด ข้อกระทงที่ใช้เป็นเกณฑ์มีทั้งหมด 85 ข้อ มีรายละเอียดครอบคลุมงานของผู้บริหาร 4 ด้านคือ 1. การปฏิบัติงานด้านวิชาการ จำนวน 20 ข้อ 2. การปฏิบัติงานด้านบุคลากร จำนวน 24 ข้อ 3. การปฏิบัติงานด้านธุรการ การเงิน อาคารสถานที่และบริหาร จำนวน 26 ข้อ 4. การปฏิบัติงานด้านความสัมพันธ์กับชุมชน จำนวน 15 ข้อ
Other Abstract: The purpose of this research was to construct the evaluative performance criteria for administrators of provincial Non-Formal Educational Centers. The three processes were : Constructing the criteria by using "Delphi" technique, studying the opinion of educational supervisors, chiefs and officers towards items used as criteria and trying out the constructed criteria to find the concurrent validity of the actual performance of the administrators. The finding was getting the evaluative performance criteria for administrators of Provincial Non-Formal Education Centers which was constructed by using the specialists' opinion by the way of "Delphi" method and being accepted by supervisors, chiefs and officers. The constructed criteria could accurately measure the actual performance of Non-Formal Education Center administrators. The 86 items using as criteria consisted of: 1. 20 items of academic performance, 2. 24 items of personnel performance, 3. 26 items of business, funds, building and service performance, 4. 15 items of community relations performance.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2531
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: วิจัยการศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/48564
ISBN: 9745696668
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Siriwan_ta_front.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open
Siriwan_ta_ch1.pdf1.15 MBAdobe PDFView/Open
Siriwan_ta_ch2.pdf4.49 MBAdobe PDFView/Open
Siriwan_ta_ch3.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open
Siriwan_ta_ch4.pdf7.14 MBAdobe PDFView/Open
Siriwan_ta_ch5.pdf1.2 MBAdobe PDFView/Open
Siriwan_ta_back.pdf9.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.