Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/59472
Title: | The effects of debate instruction through a flipped learning environment on speaking ability and critical thinking skills of Thai high school students |
Other Titles: | ผลของการสอนโต้วาทีผ่านกระบวนการเรียนแบบกลับด้านต่อความสามารถทางการพูด และการคิดอย่างมีวิจารณญาณของนักเรียนไทยระดับมัธยมศึกษา |
Authors: | I Wei Liu |
Advisors: | Pornpimol Sukavatee |
Other author: | Chulalongkorn University. Graduate School |
Advisor's Email: | Pornpimol.S@Chula.ac.th,pornpimol.s@chula.ac.th |
Subjects: | Debates and debating English language โต้วาที ภาษาอังกฤษ |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Chulalongkorn University |
Abstract: | The study aim (1) to develop debate instruction in a flipped learning environment, (2) to investigate the effects of students’ English speaking ability after implementing the debate instruction in a flipped learning environment, (3) to investigate the effects of students’ critical thinking skills after implementing debate instruction in a flipped learning environment, (4) and to investigate the students’ opinion towards using debate instruction in a flipped learning environment. Twenty-four high school students in English programs in Bangkok were chosen as the sample group. The findings revealed that 1) there was a significant improvement of the participants’ English speaking ability after taking DIFLE, 2) there was a significant improvement of the participants’ critical thinking skills after taking DIFLE, 3) the students had positive opinions towards debate instruction in a flipped learning environment. This research provides empirical evidence for the effectiveness of flipped learning environment and gives useful insights for future students, teachers, and institutions in teaching speaking English. |
Other Abstract: | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาการเรียนการใช้คำแนะนำการโต้สาระวาทีในห้องเรียนกลับด้าน, (2) ศึกษาผลสัมฤทธิ์ของความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนหลังจากได้รับการปรับใช้คำแนะนำการโต้สาระวาทีในห้องเรียนกลับด้าน, (3) ศึกษาถึงผลสัมฤทธิ์ของทักษะการคิดเชิงวิพากษ์ของนักเรียนหลังจากใช้คำแนะนำในห้องเรียนกลับด้าน และ, (4) ศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนเกี่ยวกับการใช้คำแนะนำในการโต้สาระวาทีในสภาพแวดล้อมห้องเรียนกลับด้านนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย ในกรุงเทพมหานครจำนวน 22 คนที่ได้รับเลือกเป็นกลุ่มตัวอย่าง ผลการวิจัยพบว่า 1) ความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนดีขึ้นหลังจากใช้คำแนะนำการโต้สาระวาทีในห้องเรียนกลับด้าน 2) มีการพัฒนาการในทักษะการคิดเชิงวิพากษ์ของนักเรียนหลังจากใช้คำแนะนำการโต้สาระวาทีในห้องเรียนกลับด้าน 3) นักเรียนมีความคิดเห็นเชิงบวกต่อคำแนะนำในการโต้สาระวามีในห้องเรียนกลับด้าน ผลการศึกษานี้ให้หลักฐานเชิงประจักษ์ถึงประสิทธิภาพของสภาพแวดล้อมในห้องเรียนกลับด้านและให้ข้อมูลเชิงลึกที่เป็นประโยชน์สำหรับนักเรียน, นักศึกษา, ผู้สอนและสถาบันการศึกษาในการสอนการพูดภาษาอังกฤษ |
Description: | Thesis (Ph.D.)--Chulalongkorn University, 2017 |
Degree Name: | Doctor of Philosophy |
Degree Level: | Doctoral Degree |
Degree Discipline: | English as an International Language |
URI: | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/59472 |
URI: | http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2017.210 |
metadata.dc.identifier.DOI: | 10.58837/CHULA.THE.2017.210 |
Type: | Thesis |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5687866520.pdf | 4.16 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.