Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/59472
Title: The effects of debate instruction through a flipped learning environment on speaking ability and critical thinking skills of Thai high school students
Other Titles: ผลของการสอนโต้วาทีผ่านกระบวนการเรียนแบบกลับด้านต่อความสามารถทางการพูด และการคิดอย่างมีวิจารณญาณของนักเรียนไทยระดับมัธยมศึกษา
Authors: I Wei Liu
Advisors: Pornpimol Sukavatee
Other author: Chulalongkorn University. Graduate School
Advisor's Email: Pornpimol.S@Chula.ac.th,pornpimol.s@chula.ac.th
Subjects: Debates and debating
English language
โต้วาที
ภาษาอังกฤษ
Issue Date: 2017
Publisher: Chulalongkorn University
Abstract: The study aim (1) to develop debate instruction in a flipped learning environment, (2) to investigate the effects of students’ English speaking ability after implementing the debate instruction in a flipped learning environment, (3) to investigate the effects of students’ critical thinking skills after implementing debate instruction in a flipped learning environment, (4) and to investigate the students’ opinion towards using debate instruction in a flipped learning environment. Twenty-four high school students in English programs in Bangkok were chosen as the sample group. The findings revealed that 1) there was a significant improvement of the participants’ English speaking ability after taking DIFLE, 2) there was a significant improvement of the participants’ critical thinking skills after taking DIFLE, 3) the students had positive opinions towards debate instruction in a flipped learning environment. This research provides empirical evidence for the effectiveness of flipped learning environment and gives useful insights for future students, teachers, and institutions in teaching speaking English.
Other Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาการเรียนการใช้คำแนะนำการโต้สาระวาทีในห้องเรียนกลับด้าน, (2) ศึกษาผลสัมฤทธิ์ของความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนหลังจากได้รับการปรับใช้คำแนะนำการโต้สาระวาทีในห้องเรียนกลับด้าน, (3) ศึกษาถึงผลสัมฤทธิ์ของทักษะการคิดเชิงวิพากษ์ของนักเรียนหลังจากใช้คำแนะนำในห้องเรียนกลับด้าน และ, (4) ศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนเกี่ยวกับการใช้คำแนะนำในการโต้สาระวาทีในสภาพแวดล้อมห้องเรียนกลับด้านนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย ในกรุงเทพมหานครจำนวน 22 คนที่ได้รับเลือกเป็นกลุ่มตัวอย่าง ผลการวิจัยพบว่า 1) ความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนดีขึ้นหลังจากใช้คำแนะนำการโต้สาระวาทีในห้องเรียนกลับด้าน 2) มีการพัฒนาการในทักษะการคิดเชิงวิพากษ์ของนักเรียนหลังจากใช้คำแนะนำการโต้สาระวาทีในห้องเรียนกลับด้าน 3) นักเรียนมีความคิดเห็นเชิงบวกต่อคำแนะนำในการโต้สาระวามีในห้องเรียนกลับด้าน ผลการศึกษานี้ให้หลักฐานเชิงประจักษ์ถึงประสิทธิภาพของสภาพแวดล้อมในห้องเรียนกลับด้านและให้ข้อมูลเชิงลึกที่เป็นประโยชน์สำหรับนักเรียน, นักศึกษา, ผู้สอนและสถาบันการศึกษาในการสอนการพูดภาษาอังกฤษ
Description: Thesis (Ph.D.)--Chulalongkorn University, 2017
Degree Name: Doctor of Philosophy
Degree Level: Doctoral Degree
Degree Discipline: English as an International Language
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/59472
URI: http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2017.210
metadata.dc.identifier.DOI: 10.58837/CHULA.THE.2017.210
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5687866520.pdf4.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.