Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/59472
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Pornpimol Sukavatee | - |
dc.contributor.author | I Wei Liu | - |
dc.contributor.other | Chulalongkorn University. Graduate School | - |
dc.date.accessioned | 2018-09-14T05:06:17Z | - |
dc.date.available | 2018-09-14T05:06:17Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/59472 | - |
dc.description | Thesis (Ph.D.)--Chulalongkorn University, 2017 | - |
dc.description.abstract | The study aim (1) to develop debate instruction in a flipped learning environment, (2) to investigate the effects of students’ English speaking ability after implementing the debate instruction in a flipped learning environment, (3) to investigate the effects of students’ critical thinking skills after implementing debate instruction in a flipped learning environment, (4) and to investigate the students’ opinion towards using debate instruction in a flipped learning environment. Twenty-four high school students in English programs in Bangkok were chosen as the sample group. The findings revealed that 1) there was a significant improvement of the participants’ English speaking ability after taking DIFLE, 2) there was a significant improvement of the participants’ critical thinking skills after taking DIFLE, 3) the students had positive opinions towards debate instruction in a flipped learning environment. This research provides empirical evidence for the effectiveness of flipped learning environment and gives useful insights for future students, teachers, and institutions in teaching speaking English. | - |
dc.description.abstractalternative | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาการเรียนการใช้คำแนะนำการโต้สาระวาทีในห้องเรียนกลับด้าน, (2) ศึกษาผลสัมฤทธิ์ของความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนหลังจากได้รับการปรับใช้คำแนะนำการโต้สาระวาทีในห้องเรียนกลับด้าน, (3) ศึกษาถึงผลสัมฤทธิ์ของทักษะการคิดเชิงวิพากษ์ของนักเรียนหลังจากใช้คำแนะนำในห้องเรียนกลับด้าน และ, (4) ศึกษาความคิดเห็นของนักเรียนเกี่ยวกับการใช้คำแนะนำในการโต้สาระวาทีในสภาพแวดล้อมห้องเรียนกลับด้านนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย ในกรุงเทพมหานครจำนวน 22 คนที่ได้รับเลือกเป็นกลุ่มตัวอย่าง ผลการวิจัยพบว่า 1) ความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนดีขึ้นหลังจากใช้คำแนะนำการโต้สาระวาทีในห้องเรียนกลับด้าน 2) มีการพัฒนาการในทักษะการคิดเชิงวิพากษ์ของนักเรียนหลังจากใช้คำแนะนำการโต้สาระวาทีในห้องเรียนกลับด้าน 3) นักเรียนมีความคิดเห็นเชิงบวกต่อคำแนะนำในการโต้สาระวามีในห้องเรียนกลับด้าน ผลการศึกษานี้ให้หลักฐานเชิงประจักษ์ถึงประสิทธิภาพของสภาพแวดล้อมในห้องเรียนกลับด้านและให้ข้อมูลเชิงลึกที่เป็นประโยชน์สำหรับนักเรียน, นักศึกษา, ผู้สอนและสถาบันการศึกษาในการสอนการพูดภาษาอังกฤษ | - |
dc.language.iso | en | - |
dc.publisher | Chulalongkorn University | - |
dc.relation.uri | http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2017.210 | - |
dc.rights | Chulalongkorn University | - |
dc.subject | Debates and debating | - |
dc.subject | English language | - |
dc.subject | โต้วาที | - |
dc.subject | ภาษาอังกฤษ | - |
dc.title | The effects of debate instruction through a flipped learning environment on speaking ability and critical thinking skills of Thai high school students | - |
dc.title.alternative | ผลของการสอนโต้วาทีผ่านกระบวนการเรียนแบบกลับด้านต่อความสามารถทางการพูด และการคิดอย่างมีวิจารณญาณของนักเรียนไทยระดับมัธยมศึกษา | - |
dc.type | Thesis | - |
dc.degree.name | Doctor of Philosophy | - |
dc.degree.level | Doctoral Degree | - |
dc.degree.discipline | English as an International Language | - |
dc.degree.grantor | Chulalongkorn University | - |
dc.email.advisor | Pornpimol.S@Chula.ac.th,pornpimol.s@chula.ac.th | - |
dc.identifier.DOI | 10.58837/CHULA.THE.2017.210 | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5687866520.pdf | 4.16 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.