Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/71350
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | อนุสรณ์ ลิ่มมณี | - |
dc.contributor.author | อนันต์ โตสงวน | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T02:09:19Z | - |
dc.date.available | 2020-12-08T02:09:19Z | - |
dc.date.issued | 2540 | - |
dc.identifier.isbn | 9746386468 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/71350 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ร.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2540 | en_US |
dc.description.abstract | วิทยานิพนธ์นี้ ต้องการศึกษาปัญหาของการกำหนดนโยบายการแก้ไขปัญหาจราจรของรัฐ โดยตั้งสมมุติฐานว่า ปัญหาของการกำหนดนโยบายการแก้ไขปัญหาจราจรเกิดจากความซับซ้อนและความขัดแย้งของหน่วยงานที่เกี่ยวข้อง จากการศึกษาพบว่า ความซับซ้อนในแง่โครงสร้างและกระบวนการบริหาร และความขัดแย้งในประเด็นอำนาจหน้าที่, ความต้องการบรรลุเป้าหมายและความแตกต่างในด้านต่าง ๆ ของหน่วยงานที่เกี่ยวข้อง ที่มีหน้าที่รับผิดชอบเกี่ยวกับการแก้ไขปัญหาจาจร เป็นปัจจัยที่ก่อให้เกิดปัญหาในการกำหนดนโยบายการแก้ไขปัญหาจราจรของรัฐ | - |
dc.description.abstractalternative | This thesis is aimed at studying the problem of traffic policy formulation. It is hypothesized that the problem of policy formulation results from the complexity and conflict among the public agencies concerned. It is found that, the complexity instructure and administrative process and conflict in authority, goal and diversity among the agencies responsible for solution of the traffic problems are actually two of important obtacles in the traffic policy formulation. | - |
dc.language.iso | th | en_US |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.subject | นโยบายสาธารณะ | en_US |
dc.subject | จราจร | en_US |
dc.subject | ระบบราชการ | en_US |
dc.subject | Public policy | en_US |
dc.subject | Communication and traffic | en_US |
dc.subject | Bureaucracy | en_US |
dc.title | รัฐกับการแก้ไขปัญหาจราจร : ศึกษาปัญหาความซับซ้อนและความขัดแย้งในการกำหนดนโยบาย | en_US |
dc.title.alternative | State and its resolution of traffic problems : a study of the problems of complexity and conflict of policy formulation | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.degree.name | รัฐศาสตรมหาบัณฑิต | en_US |
dc.degree.level | ปริญญาโท | en_US |
dc.degree.discipline | การปกครอง | en_US |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en_US |
dc.email.advisor | Anusorn.L@Chula.ac.th | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Anan_to_front.pdf | หน้าปกและบทคัดย่อ | 316.97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Anan_to_ch1.pdf | บทที่ 1 | 423.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Anan_to_ch2.pdf | บทที่ 2 | 2.2 MB | Adobe PDF | View/Open |
Anan_to_ch3.pdf | บทที่ 3 | 925.74 kB | Adobe PDF | View/Open |
Anan_to_ch4.pdf | บทที่ 4 | 2.59 MB | Adobe PDF | View/Open |
Anan_to_ch5.pdf | บทที่ 5 | 869.09 kB | Adobe PDF | View/Open |
Anan_to_back.pdf | บรรณานุกรมและภาคผนวก | 1.05 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.