Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/7966
Title: การศึกษาความสามารถในการส่งเสริมการจัดการศึกษานอกระบบโรงเรียน ของคณะกรรมการองค์การบริหารส่วนตำบล เขตภาคเหนือ
Other Titles: A study of Subdistrict Administration Organization Committee's abilities in supporting non-formal education management in the Northern region
Authors: ธีรพันธุ์ เชื้อวงศ์
Advisors: วีระเทพ ปทุมเจริญวัฒนา
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะครุศาสตร์
Advisor's Email: wirathep.p@chula.ac.th, wirathep@yahoo.com
Subjects: การศึกษานอกระบบโรงเรียน
องค์การบริหารส่วนตำบล
ความสามารถ
Issue Date: 2548
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: ศึกษาระดับความสามารถของคณะกรรมการองค์การบริหารส่วนตำบล ในการส่งเสริมการจัดการศึกษานอกระบบโรงเรียน 3 ประเภทคือ การศึกษาสายสามัญ การศึกษาสายอาชีพ และการให้บริการข่าวสารข้อมูล และเปรียบเทียบความสามารถของคณะกรรมการองค์การบริหารส่วนตำบล ในการส่งเสริมการจัดการศึกษานอกระบบโรงเรียน ตามตัวแปรคือ เพศ อายุ ระดับการศึกษา ตำแหน่งหน้าที่ อาชีพ และรายได้ต่อเดือนจากอาชีพหลัก ผลการวิจัยพบว่า คณะกรรมการองค์การบริหารส่วนตำบล มีความสามารถในการส่งเสริมการจัดการศึกษานอกระบบโรงเรียน โดยรวมและรายกิจกรรม อยู่ในระดับปานกลาง ผลการเปรียบเทียบความสามารถของคณะกรรมการองค์การบริหารส่วนตำบลตามตัวแปร พบว่า 1. คณะกรรมการองค์การบริหารส่วนตำบลที่มีตำแหน่งต่างกัน คือสมาชิกองค์การบริหารส่วนตำบลกับประธานสภาองค์การบริหารส่วนตำบล มีความสามารถในการส่งเสริมการจัดการศึกษานอกระบบโรงเรียน ประเภทการให้บริการข่าวสารข้อมูล แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2. คณะกรรมการองค์การบริหารส่วนตำบลที่มี เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ต่อเดือนจากอาชีพหลักต่างกัน มีความสามารถในการส่งเสริมการจัดการศึกษานอกระบบโรงเรียน แตกต่างกันอย่างไม่มีนัยสำคัญทางสถิติ
Other Abstract: To study Subdistrict Administration Organization Committees' abilities in supporting three types of non-formal education management namely basic education, vocational education and information services, and to compare their abilities in supporting non-formal education management according to gender, age, education level, position, occupation, and major income. The study found that, the overall of the sub-district administration committees' abilities in supporting non-formal education management, was at the moderate level as well as by each activity. The comparison of sub-district administration committee's abilities in supporting non-formal education management according to variables revealed as follows 1. Different positions of the sub-district administration committees: member and chairman had significantly different abilities in supporting non-formal education management of information services at statistical level of .05. 2. The sub-district administration committees who had different gender, age, education level, occupation, and major incomes had no significantly different abilities in supporting non-formal education management.
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2548
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: การศึกษานอกระบบโรงเรียน
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/7966
ISBN: 9741422431
Type: Thesis
Appears in Collections:Edu - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
theerapan.pdf1.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.