Please use this identifier to cite or link to this item:
https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/8167
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | ณัฐนิภา คุปรัตน์ | - |
dc.contributor.author | อุไรรัตน์ ชนะบำรุง | - |
dc.contributor.other | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย | - |
dc.date.accessioned | 2008-09-29T06:51:32Z | - |
dc.date.available | 2008-09-29T06:51:32Z | - |
dc.date.issued | 2539 | - |
dc.identifier.isbn | 9746361589 | - |
dc.identifier.uri | http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/8167 | - |
dc.description | วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจในการปฏิบัติงาน และปัจจัยที่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของนักวิชาการศึกษา ในสำนักงานศึกษาธิการอำเภอ ผู้วิจัยได้ส่งแบบสอบถาม จำนวน 992 ฉบับ ไปยังนักวิชาการศึกษา ในสำนักงานศึกษาธิการอำเภอ ได้รับแบบสอบถามคืนและสามารถวิเคราะห์ได้ จำนวน 844 ฉบับ คิดเป็นร้อยละ 85.08% วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้วิธีการหาค่าร้อยละ ค่ามัชฌิมเลขคณิต ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน และการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณแบบเพิ่มตัวแปรเป็นขั้นๆ ผลการวิจัยพบว่า 1.ความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของนักวิชาการศึกษา ในสำนักงานศึกษาธิการอำเภออยู่ในระดับปานกลาง 2.ปัจจัยที่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของนักวิชาการศึกษาตามลำดับ คือ การได้รับการยอมรับนับถือ การนิเทศงาน เงินเดือน ลักษณะงานที่ปฏิบัติ ความก้าวหน้า และ ความมั่นคงในงาน | en |
dc.description.abstractalternative | The purpose of this research was to study factors affecting job satisfaction of education officers in the offices of district education. A set of questionnaires was constructed, and 922 copies were sent to education officers in the offices of district education. Eight hundred and forty four copies of them (85.08%) were returned. The data were analyzed by the statistic package for social science version x and presented in items of percentage, arithmetic means, pearson correlation coefficients and stepwise multiple regression analysis. The results of this research were as follows: 1.The job satisfaction of education officers in the offices of district education was at the middle level. 2. In general, factors affecting job satisfaction of education officers were recognition, supervision, salary, work itself, advancement and job security. | en |
dc.format.extent | 947073 bytes | - |
dc.format.extent | 1183111 bytes | - |
dc.format.extent | 2757009 bytes | - |
dc.format.extent | 892360 bytes | - |
dc.format.extent | 1079488 bytes | - |
dc.format.extent | 1445675 bytes | - |
dc.format.extent | 1775184 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | th | es |
dc.publisher | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.rights | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.subject | นักการศึกษา | en |
dc.title | การศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความพึงพอใจในการปฏิบัติงาน ของนักวิชาการศึกษา ในสำนักงานศึกษาธิการอำเภอ | en |
dc.title.alternative | A study of factors affecting job satisfaction of education officers in the Offices of District Education | en |
dc.type | Thesis | es |
dc.degree.name | ครุศาสตรมหาบัณฑิต | es |
dc.degree.level | ปริญญาโท | es |
dc.degree.discipline | บริหารการศึกษา | es |
dc.degree.grantor | จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย | en |
dc.email.advisor | ไม่มีข้อมูล | - |
Appears in Collections: | Grad - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Urairat_Ch_front.pdf | 924.88 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Urairat_Ch_ch1.pdf | 1.16 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Urairat_Ch_ch2.pdf | 2.69 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Urairat_Ch_ch3.pdf | 871.45 kB | Adobe PDF | View/Open | |
Urairat_Ch_ch4.pdf | 1.05 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Urairat_Ch_ch5.pdf | 1.41 MB | Adobe PDF | View/Open | |
Urairat_Ch_back.pdf | 1.73 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.