Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/15667
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorApasara Chinwonno-
dc.contributor.authorPornpimol Sukavatee-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Graduated School-
dc.date.accessioned2011-08-15T06:54:00Z-
dc.date.available2011-08-15T06:54:00Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/15667-
dc.descriptionThesis (Ph.D.)--Chulalongkorn University, 2007en
dc.description.abstractThe objectives of this study were to: 1) develop a reading instructional module, namely the Social Constructivism Blended Learning Module (SCBLM); 2) examine the effect of the Social Constructivism Blended Learning Module on Thai secondary students’ reading ability; 3) investigate the effect of Social Constructivism Blended Learning Module on Thai secondary students’ reading engagement;4) to investigate the relationship between students’ reading engagement and their reading ability after taking Social Constructivism Blended Learning Module; and 5) explore students’ collaborative learning behavior while taking Social Constructivism Blended Learning Module. Fifty-three upper-secondary Grade 11[superscript th] students at Chulalongkorn University Demonstration Secondary School, were chosen as the sample group. The study was a single group design using qualitative and quantitative methods. It took 12 weeks for data collection. The findings revealed that: 1) the high reading ability students did not significantly gain higher scores after taking the SCBLM; 2) the low reading ability students gained significantly higher scores after taking the SCBLM; 3) the SCBLM had the significant positive effect on students’ reading engagement; 4) there was a positive low correlation between students’ reading ability and their reading engagement; and 5) there was an effect of the blended learning on students’ collaborative learning behavior. The low reading ability students showed more of the social interaction online than the face-to-face learning. The study indicated that the SCBLM benefited the low reading ability students, improved their reading ability, and suited their diverse collaborative learning behavior.en
dc.description.abstractalternativeการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) พัฒนาตามหลักการของทฤษฎีคอนสตรัคติวิซึมเชิงสังคมและทฤษฎีการเรียนแบบผสมผสานเพื่อเสริมสร้างการมีส่วนร่วมในการอ่านและความสามารถทางการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนระดับมัธยมศึกษา 2) ศึกษาผลของโมดุลที่มีต่อคะแนนประสิทธิภาพการอ่านอังกฤษเพื่อความเข้าใจ 3) ศึกษาผลของโมดุลที่มีต่อการมีส่วนร่วมในการอ่านของนักเรียนระดับมัธยมศึกษา 4) ศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการมีส่วนร่วมในการอ่านกับผลสัมฤทธิ์ทางการอ่านภาษาอังกฤษ 5) ศึกษาพฤติกรรมการเรียนแบบร่วมมือของนักเรียนผ่านการเรียนรู้แบบผสมผสาน กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วยนักเรียนระดับมัธยมศึกษาชั้นปีที่ 5 โรงเรียนสาธิตจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยฝ่ายมัธยม จํานวน 53 คน การทดลองใช้เวลาทั้งสิ้น 12 สัปดาห์ การเก็บข้อมูลใช้การรวบรวมเชิงคุณภาพและเชิงปริมาณ ผลการวิจัยพบว่า 1) คะแนนหลังการทดลองของนักเรียนที่มีความสามารถการอ่านระดับสูงไม่แตกต่างจากคะแนนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 2) คะแนนหลังการทดลองของนักเรียนที่มีความสามารถการอ่านระดับต่ำแตกต่างจากคะแนนการทดลองอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 3) นักเรียนมีส่วนร่วมในการอ่านอยู่ในระดับสูงอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 4) มีความสัมพันธ์ในเชิงบวกระหว่างการมีส่วนร่วมในการอ่านและผลสัมฤทธิ์ทางการอ่านของนักเรียน ความสัมพันธ์ที่พบเป็นเชิงบวกระดับต่ำและไม่มีนัยสำคัญทางสถิติ 5) การเรียนแบบผสมผสานเหมาะสำหรับนักเรียนที่ความสามารถการอ่านระดับต่ำเนื่องจากสามารถสนองต่อพฤติกรรมการเรียนแบบร่วมมือเมื่อเรียนในห้องเรียนแบบดั้งเดิมที่แตกต่างกับเมื่อเรียนออนไลน์ การศึกษานี้ยังชี้ให้เห็นว่าโมดุลนี้สามารถช่วยพัฒนาคะแนนประสิทธิภาพของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาโดยเฉพาะนักเรียนที่มีความสามารถทางการอ่านระดับต่ำ เมื่อเรียนในกลุ่มความสามารถต่างระดับ สําหรับข้อแนะนําเพื่อทําการวิจัยต่อเนื่องในอนาคต ควรขยายการศึกษาไปยังกลุ่มตัวอย่างที่กว้างขวางขึ้นคือในระดับอื่นๆ หรือการจัดกลุ่มแบบความสามารถระดับเท่ากันในนักเรียนระดับความสามารถสูงเพื่อที่จะเข้าใจกระบวนการเรียนรู้การอ่านภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างชาติให้ลึกซึ้งยิ่งขึ้นen
dc.format.extent3588394 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoenes
dc.publisherChulalongkorn Universityen
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2007.2127-
dc.rightsChulalongkorn Universityen
dc.subjectConstructivism (Education)en
dc.subjectReadingen
dc.subjectEnglish languageen
dc.titleA development of the social constructivism blended learning module for enhancing reading engagement and English reading ability of upper secondary school studentsen
dc.title.alternativeการพัฒนาโมดุลตามหลักการของทฤษฎีคอนสตรัคติวิซึมเชิงสังคมและทฤษฎีการเรียนแบบผสมผสานเพื่อเสริมสร้างการมีส่วนร่วมในการอ่านและความสามารถทางการอ่านภาษาอังกฤษของนักเรียนระดับมัธยมศึกษาen
dc.typeThesises
dc.degree.nameDoctor of Philosophyes
dc.degree.levelDoctoral Degreees
dc.degree.disciplineEnglish as an International Languagees
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen
dc.email.advisorApasara.C@chula.ac.th-
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2007.2127-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pornpimol_Su.pdf3.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.