Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/37190
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorจุมพล รอดคำดี-
dc.contributor.authorช่อผกา วิริยานนท์-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2013-12-07T11:49:37Z-
dc.date.available2013-12-07T11:49:37Z-
dc.date.issued2539-
dc.identifier.isbn9746343068-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/37190-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (นศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2539-
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษากระบวนการสร้างความนิยมของพิธีการโทรทัศน์ และเพื่อศึกษากระบวนการรักษาความนิยมของพิธีกรโทรทัศน์ โดยใช้วิธีการวิจัยเชิงคุณภาพ และเลือกกลุ่มตัวอย่างเป็นพิธีกรโทรทัศน์ที่มีชื่อเสียงในปัจจุบันจำนวน 8 ท่าน ผลการวิจัยพบว่า กระบวนการสร้างความนิยมของพิธีกรโทรทัศน์ ประกอบไปด้วย 1. บุคลิกภาพส่วนบุคคล 2. ความสามารถเฉพาะบุคคลในด้านการสื่อสาร 3. สิ่งแวดล้อมในการทำงานและ 4. การสร้างภาพลักษณ์ ส่วนกระบวนการรักษาความนิยมของพิธีกรโทรทัศน์ ประกอบไปด้วย การรักษาคุณภาพในการทำงาน และการรักษาภาพลักษณ์ โดยทั้งสองกระบวนการนี้จะต้องดำเนินการไปในทิศทางเดียวกัน-
dc.description.abstractalternativeThe objectives of this study are to examine the process of making and maintaining popularity of TV. Moderators through qualitative research. The samples of the study are selected from eight well-known TV. Moderators in contemporary period. The finding of this study are as follows: -The factors which influence the process of making popularity of TV moderators are personality, communication skill, working condition and image-making. -The factors which influence the process of maintaining popularity of TV moderators, on the other hand, are the ability to control the quality of work and the ability to maintain self-image. Both are the dual process which must process simultaneously in the same direction.-
dc.language.isoth-
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย-
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย-
dc.titleกระบวนการสร้างและรักษาความนิยมของพิธีกรโทรทัศน์-
dc.title.alternativeA process of making and maintaining popularity of television moderators-
dc.typeThesis-
dc.degree.nameนิเทศศาสตรมหาบัณฑิต-
dc.degree.levelปริญญาโท-
dc.degree.disciplineการสื่อสารมวลชน-
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chorpaka_wi_front.pdf2.2 MBAdobe PDFView/Open
Chorpaka_wi_ch1.pdf2.89 MBAdobe PDFView/Open
Chorpaka_wi_ch2.pdf5.17 MBAdobe PDFView/Open
Chorpaka_wi_ch3.pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open
Chorpaka_wi_ch4.pdf10.62 MBAdobe PDFView/Open
Chorpaka_wi_ch5.pdf6.01 MBAdobe PDFView/Open
Chorpaka_wi_ch6.pdf1.57 MBAdobe PDFView/Open
Chorpaka_wi_back.pdf5.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.