Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47302
Title: การเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนคณิตศาสตร์ ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ที่ได้รับการอธิบายก่อนทำแบบฝึกหัด หลังทำแบบฝึกหัด และหลังตรวจแบบฝึกหัด
Other Titles: A comparison among mathematics learning achievements of prathom suksa six students receiving explanation before doing exerises, after doing exercises after correcting students' work
Authors: สุรพล ศรีนวล
Advisors: วรรณี ศิริโชติ
Other author: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย
Advisor's Email: ไม่มีข้อมูล
Subjects: ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียน
คณิตศาสตร์ -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)
คณิตศาสตร์ -- แบบฝึกหัด
คณิตศาสตร์ -- แผนการสอน
Academic achievement
Mathematics -- Study and teaching (Elementary)
Mathematics -- Composition and exercises
Mathematics -- Lesson planning
Issue Date: 2532
Publisher: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนคณิตศาสตร์ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 ที่ได้รับการอธิบายก่อนทำแบบฝึกหัด หลังทำแบบฝึกหัด และหลังครูตรวจแก้ไขแบบฝึกหัด ตัวอย่างประชากรเป็นนักเรียนชั้นประถมศึกษาที่ปี 6 โรงเรียนสุพรรณภูมิ สุพรรณบุรี จำนวน 3 ห้องๆ ละ 40, 39 และ 40 คนตามลำดับ โดยแบ่งกลุ่มตามระดับความสามารถทางคณิตศาสตร์เป็นกลุ่มสูง กลุ่มปานกลาง และกลุ่มต่ำ เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยที่สร้างขึ้นคือ แผนการสอน แบบทดสอบ ซึ่งมีค่าความเที่ยง 0.85 และแบบสำรวจความคิดเห็นที่มีต่อการอธิบายแบบฝึกหัดรวม 3 ฉบับ ผลการวิจัยพบว่า 1) นักเรียนที่ได้รับการอธิบายต่างกันมีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนคณิตศาสตร์ไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2) นักเรียนที่มีความสามารถทางคณิตศาสตร์ระดับเดียวกันได้รับการอธิบายต่างกัน มีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนคณิตศาสตร์ไม่แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
Other Abstract: The purpose s of this research were to compare mathematics learning achievement of prathom suksa six students receiving explanation [before doing] exercises, after doing exercises and after correcting students’ work. Samples were prathom suksa six students from Suphanapoom School, Suphanburi province. They were divided into 3 classrooms containing 40, 39 and 40 students according to their levels of mathematics capability, high, moderate and low respectively. The research instruments constructed by the researcher were lesson plans, a test having reliability 0.85 and 3 sets of questionaires on exercise explanation. The research findings were 1) The students receiving different types of explanation did not have different mathematics learning achievements at the significant level .05, 2) The student having the same level of mathematics capability receiving different types of explanation did not have different mathematics learning achievements at the significant level .05
Description: วิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2532
Degree Name: ครุศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level: ปริญญาโท
Degree Discipline: ประถมศึกษา
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47302
ISBN: 9745767921
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Surapon_sr_front.pdf2.42 MBAdobe PDFView/Open
Surapon_sr_ch1.pdf2.19 MBAdobe PDFView/Open
Surapon_sr_ch2.pdf2.46 MBAdobe PDFView/Open
Surapon_sr_ch3.pdf2.19 MBAdobe PDFView/Open
Surapon_sr_ch4.pdf3.49 MBAdobe PDFView/Open
Surapon_sr_ch5.pdf1.34 MBAdobe PDFView/Open
Surapon_sr_back.pdf18.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.