Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/49025
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorเพิ่มเกียรติ ขมวัฒนา-
dc.contributor.authorสมสมัย เนคมานุรักษ์-
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. บัณฑิตวิทยาลัย-
dc.date.accessioned2016-06-12T01:46:32Z-
dc.date.available2016-06-12T01:46:32Z-
dc.date.issued2537-
dc.identifier.isbn9745837377-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/49025-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (ค.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2537en_US
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อประเมินผลการใช้หลักสูตรมัธยมศึกษาตอนต้น พุทธศักราช 2521 (ฉบับปรับปรุง พ.ศ. 2533) ในโรงเรียนโครงการขยายโอกาสทางการศึกษาขั้นพื้นฐาน สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติ เขตการศึกษา 6 ผู้วิจัยได้ส่งแบบประเมินไปยังผู้บริหารสถานศึกษา ครูหัวหน้ากลุ่มวิชา และนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 3 จำนวนทั้งสิ้น 1,008 ฉบับ ได้รับกลับคืน 970 ฉบับ คิดเป็นร้อยละ 96.23 วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่า 1. การแปลงหลักสูตรไปสู่การสอน ผลการประเมินพบว่า โรงเรียนมีการปฏิบัติด้านการวางแผนการใช้หลักสูตร จัดทำกำหนดการสอน แผนการสอน จัดทำเอกสารประกอบหลักสูตรและวัสดุหลักสูตรอยู่ในระดับมาก 2. การจัดปัจจัยและสภาพแวดล้อมต่าง ๆ ภายในโรงเรียน ผลการประเมินพบว่า โรงเรียนมีการปฏิบัติด้านการจัดบุคลากร การจัดรายวิชาเรียน การจัดตารางสอน การจัดงบประมาณ การจัดสื่อการเรียนการสอน การจัดสถานที่ที่ใช้สอนและฝึกปฏิบัติ การประชาสัมพันธ์ การจัดกิจกรรมสนับสนุน การนิเทศและติดตามผล อยู่ในระดับมาก 3. การจัดการเรียนการสอน ผลการประเมินพบว่าโรงเรียนมีการปฏิบัติด้านการเตรียมการสอน การจัดกิจกรรมการเรียนการสอน การจัดกิจกรรมเสริมการเรียนการสอน เทคนิคและวิธีสอน การวัดและประเมินผลการเรียน อยู่ในระดับมากen_US
dc.description.abstractalternativeThis research has an aim to evaluate the implementation of the lower secondary school curriculum B.E. 2521 (revised edition B.E.2533) in schools under the expansion of the Basic Opportunity Project under the Jurisdiction of the office of the National Primary Education Commission, Educational Region Six. The evaluation forms are sent to school principals, head of subject groups and Mattayom 3 students. 1,008 evaluation forms are sent out and 970 are sent back, or 96.23 percent. The analysis is done by using frequency, percentage, average point and standard deviation. The results of the research are as follows. 1. Curriculum transformation into instruction. It has been found that all of the following have been practiced: curriculum implementation planning, the making of teaching schedules, teaching planning and the production of curriculum materials. 2. Facilities/environment management to foster efficient curriculum implementation. It has been found that all of the following have been practiced: organization of personnel, subjects, teaching schedules, budgeting, arrangement of the teaching classrooms, visual aids, public relation on curriculum usage, extra-curricular activities, supervision and monitoring. 3. Teachers instruction. It has been found that all of the following have been practiced: teaching preparation, teaching-learning activities, the arrangement of activities to supplement teaching and learning, teaching techniques and methods as well as the measurement and evaluation of learning results.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.subjectการศึกษาขั้นมัธยม -- หลักสูตรen_US
dc.subjectโครงการขยายโอกาสทางการศึกษาขั้นพื้นฐานen_US
dc.titleการประเมินผลการใช้หลักสูตรมัธยมศึกษาตอนต้น พุทธศักราช 2521 (ฉบับปรับปรุง พ.ศ. 2533) ในโรงเรียนโครงการขยายโอกาสทางการศึกษาขั้นพื้นฐาน สังกัดสำนักงานคณะกรรมการการประถมศึกษาแห่งชาติ เขตการศึกษา 6en_US
dc.title.alternativeAn evalulation of the implementation of the Lower Secondary School Curriculum B. E. 2521 (revised edition B.E. 2533) in schools under the Expansion of Basic Education Opportunity Project under the Jurisdiction of the Office of the National Primary Education Commission, Educational Region Sixen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameครุศาสตรมหาบัณฑิตen_US
dc.degree.levelปริญญาโทen_US
dc.degree.disciplineบริหารการศึกษาen_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.email.advisorเพิ่มเกียรติ ขมวัฒนา-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Somsamai_na_front.pdf5.98 MBAdobe PDFView/Open
Somsamai_na_ch1.pdf6.92 MBAdobe PDFView/Open
Somsamai_na_ch2.pdf8.98 MBAdobe PDFView/Open
Somsamai_na_ch3.pdf4.67 MBAdobe PDFView/Open
Somsamai_na_ch4.pdf4.74 MBAdobe PDFView/Open
Somsamai_na_ch5.pdf13.01 MBAdobe PDFView/Open
Somsamai_na_back.pdf4.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.