Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/51269
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorณรงค์ ขำวิจิตร์en_US
dc.contributor.authorอมร มงคลแก้วสกุลen_US
dc.contributor.otherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะนิเทศศาสตร์en_US
dc.date.accessioned2016-12-02T06:03:40Z-
dc.date.available2016-12-02T06:03:40Z-
dc.date.issued2558en_US
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/51269-
dc.descriptionวิทยานิพนธ์ (นศ.ม.)--จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย, 2558en_US
dc.description.abstractการวิจัยเรื่องการปรับตัวของนิตยสารตกแต่งบ้านในยุคหลอมรวมสื่อ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลกระทบต่อการเกิดขึ้นของสื่อใหม่หลายประเภทที่มีต่อนิตยสารตกแต่งบ้าน และการปรับตัวต่อพฤติกรรมการเสพสื่อของกลุ่มผู้อ่านนิตยสารตกแต่งบ้านที่เปลี่ยนไป โดยหันไปเสพสื่อในรูปแบบดิจิทัล และสื่อออนไลน์มากขึ้น อันส่งผลกระทบต่อรายได้ของนิตยสารตกแต่งบ้าน ทั้งรายได้จากการขายเล่มนิตยสาร และรายได้จากการขายหน้าโฆษณาภายในเล่ม โดยในงานวิจัยนี้ใช้ระเบียบวิธีวิจัยในการสัมภาษณ์เชิงลึกบุคคลในแวดวงนิตยสารตกแต่งบ้านจำนวน 10 คน ซึ่งสามารถสรุปผลของการปรับตัวของนิตยสารตกแต่งบ้านในยุคหลอมรวมสื่อ ที่จะสามารถทำให้นิตยสารตกแต่งบ้านยังดำรงอยู่ และประสบความสำเร็จ ได้แก่ การปรับโครงสร้างองค์กรในรูปแบบต่างๆ การมองหาจุดเด่นของสื่อใหม่เพื่อนำไปใช้ให้เกิดประโยชน์สูงสุด การใช้คุณค่าของหัวนิตยสารให้เกิดข้อได้เปรียบ และการสร้างเนื้อหาที่ดีควบคู่ไปกับการนำเสนอที่เข้ากับยุคสมัยen_US
dc.description.abstractalternativeResearch on Adjustment of home decorating magazines during the convergence media aims to study the impact on the emergence of new media has on several types of home decoration magazines. Adaptive behavior and media use of the readers at home to turn to the media in the form of digital media and more. The impact on earnings of the home decoration magazines. The revenue from the sales of magazines. And revenue from the sale of advertising pages in the magazine. The research method is in-depth interview of total 10 people who work in house decorating magazines. The results show that the adaptation of house of decorating magazines in convergence era which could lead to successful media convergence are as follows: 1. The reconstruction of organization in various forms. 2. Finding the outstanding of new media for beneficial uses. 3. The use of value of branding to cause advantages. 4. Quality content creation should go along with the proper up-to-date presentation.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2015.1004-
dc.rightsจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.subjectวารสาร-
dc.subjectการหลอมรวมสื่อ-
dc.subjectPeriodicals-
dc.subjectMedia convergence-
dc.titleการปรับตัวของนิตยสารตกแต่งบ้านในยุคหลอมรวมสื่อen_US
dc.title.alternativeADJUSTMENT OF HOME DECORATION MAGAZINES DURING MEDIA CONVERGENCE ERAen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameนิเทศศาสตรมหาบัณฑิตen_US
dc.degree.levelปริญญาโทen_US
dc.degree.disciplineนิเทศศาสตร์en_US
dc.degree.grantorจุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัยen_US
dc.email.advisorNarong.K@Chula.ac.th,Narong.K@Chula.ac.then_US
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2015.1004-
Appears in Collections:Comm - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5584710628.pdf5.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.