Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/51968
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRatana Somrongthong-
dc.contributor.authorQiu Chao-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Graduate School-
dc.date.accessioned2017-02-17T14:29:57Z-
dc.date.available2017-02-17T14:29:57Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/51968-
dc.descriptionThesis (Ph.D.)--Chulalongkorn University, 2011en_US
dc.description.abstractTo test the effects of a combined intervention (Behavioral Activation Treatment for Depression [BATD] plus Chinese values clarification exercise [CVCE]) for preventing depressive symptoms among Chinese college students at Assumption University (AU) of Thailand. Participants were Chinese students enrolled in AU with mild to moderate depressive symptoms as measured by scores of the Beck Depression Inventory II (BDI-II). 366 participants were screened by clustered-randomly selection fiom eleven faculties, 263 participants met the selection criteria, however only 102 students decided to attend the study. A quasi-experimental design was used. Students (n=5 1) fiom Bangna campus were assigned to a BATD-only as the control group; and students (n=5 1) at Hurnark campus were assigned to BATD plus CVCE as the intervention group. The two groups with assessments of depressive symptoms as indicated by the Beck Depression Inventory II (BDI-II); Chinese value as indicated by Chinese Value Survey (CVS) at baseline, two weeks and six months follow-up were used for analysis of variance to test the effects of BATD plus CVCE. The repeated measures analysis of variance (ANOVA) yielded significantly lower levels of depressive symptoms among intervention group at six month as compare to control group (12.33±4.91 vs. 15.28 ±4.16, p < 0.05) but at two weeks the difference between two groups is not significant as the time of practices is short. The application of the Chinese Values Scale can be helpful in a behavioral activation intervention program for Chinese international college students.en_US
dc.description.abstractalternativeภาวะซึมเศร้ามักเป็นปัญหาที่พบบ่อยในนักศึกษาต่างชาติ ที่มาขอรับคำปรึกษาจากศูนย์ให้คำปรึกษาของมหาวิทยาลัย การศึกษาวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อทดสอบประสิทธิภาพของการใช้กิจกรรมรวม เพื่อป้องกันภาวะซึมเศร้าในนักศึกษาชาวจีนที่อาศัยอยู่ในประเทศไทย รวมทั้งเพื่อศึกษาอิทธิพลของค่านิยมทางวัฒนธรรมต่อภาวะซึมเศร้า รูปแบบการวิจัยเป็นการวิจัยกึ่งทดลอง โดยแบ่งนักศึกษาเป็นกลุ่มทดลองและกลุ่มควบคุม มีการวัดผลก่อนการทดลองและติดตามวัดผลหลังการทดลองจำนวนสองครั้ง กลุ่มผู้ร่วมวิจัยเป็นนักศึกษาชาวจีนที่เรียนอยู่ในมหาวิทยาลัยอัสสัมชัญ และมีภาวะซึมเศร้าระดับเล็กน้อยถึงปานกลาง ประเมินโดยใช้แบบประเมินภาวะซึมเศร้าของเบ็ค (Beck Depression Inventory II) นักศึกษากลุ่มทดลองจำนวน 51 คน ได้ร่วมกิจกรรม จำนวน 2 ชั่วโมง และมีนักศึกษากลุ่มควบคุมจำนวน 51 คน เป็นกลุ่มที่อยู่มหาวิทยาลัยอื่น ผลการวิจัยพบว่ากลุ่มทดลองมีค่าคะแนนของภาวะซึมเศร้าลดลงกว่ากลุ่มควบคุม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่า การใช้กิจกรรมรวมมีประสิทธิผลต่อการลดภาวะซึมเศร้าในกลุ่มนักศึกษาชาวจีนen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.14457/CU.the.2011.248-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectAssumption University -- studentsen_US
dc.subjectChinese students -- Thailanden_US
dc.subjectDepression -- Preventionen_US
dc.subjectPsychotic depression -- Preventionen_US
dc.subjectDepressive Disorderen_US
dc.subjectมหาวิทยาลัยอัสสัมชัญ -- นักศึกษาen_US
dc.subjectนักศึกษาจีน -- ไทยen_US
dc.subjectมซึมเศร้า -- การป้องกันen_US
dc.subjectโรคซึมเศร้า -- การป้องกันen_US
dc.titleA combined intervention for preventing depressive symptoms among Chinese students at Assumption University of Thailand : the effects of cultural valuesen_US
dc.title.alternativeประสิทธิผลของการบูรณาการด้านคุณค่าทางวัฒนธรรมเพื่อป้องกันอาการซึมเศร้าในนักศึกษาชาวจีน มหาวิทยาลัยอัสสัมชัญen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameDoctor of Philosophyen_US
dc.degree.levelDoctoral Degreeen_US
dc.degree.disciplineResearch for Health Developmenten_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorRatana.So@Chula.ac.th-
dc.identifier.DOI10.14457/CU.the.2011.248-
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
qiu_ch.pdf4.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.