Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/67594
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPrasert Akkharaprathomphong-
dc.contributor.authorSupatcha Pitinunt-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Engineering-
dc.date.accessioned2020-08-19T04:31:33Z-
dc.date.available2020-08-19T04:31:33Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.isbn9741422784-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/67594-
dc.descriptionThesis (M.Eng.)--Chulalongkorn University, 2005en_US
dc.description.abstractThe objective of this thesis needs to identify procedure for setting up operational strategy development framework to delight target customers' needs and wants. The quality of a product or service is a key element in creating customer satisfaction. The customers' satisfaction is typically investigating by focus groups technique, an effective way of evaluating a range of design strategy, to encourage an externalisation of the decision making process. Benchmarking with other organisations is a possible solution to addressing the attributes that delight and excite customers can provide a competitive advantage. The Kano model is a valuable tool for capturing the customer requirement, providing critical information on the importance of products and services and the level of satisfaction from the customer's perspective. Quality function deployment (QFD) is an important tool in translating customer requirement into technical characteristics. It is the only comprehensive quality tool aimed specifically at translating and comparing customer satisfaction measures. After reviewed by the specialist, it found that the operational strategy development procedure is “Simplicity” which leads to delight customer.en_US
dc.description.abstractalternativeวิทยานิพนธ์ฉบับบนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสร้างกระบวนการพัฒนากรอบกลยุทธ์การปฏิบัติงาน เพื่อตอบสนองความต้องการและสร้างความประทับใจสำหรับผู้ใช้บริการโทรศัพท์เคลื่อนที่ เนื่องด้วยคุณภาพของสินค้าและบริการเป็นปัจจัยที่สำคัญในการสร้างความพึงพอใจให้กับ ผู้ใช้บริการโทรศัพท์เคลื่อนที่ ประกอบกับความต้องการของผู้ใช้โทรศัพท์เคลื่อนที่เปลี่ยนแปลงอยู่ตลอดเวลา ดังนั้นการวิเคราะห์ความต้องการของผู้ใช้โทรศัพท์เคลื่อนที่โดยใช้เทคนิค Focus group ซึ่งเป็นวิธีที่มีประสิทธิภาพสำหรับการประเมิน และใช้สนับสนุนกระบวนการตัดสินใจในการออกแบบกลยุทธ์ การวิเคราะห์คู่แข่งเป็นเครื่องมือที่สำคัญในการพัฒนากลยุทธ์การปฏิบัติงานเพื่อสร้างความประทับใจให้กับสำหรับผู้ใช้โทรศัพท์เคลื่อนที่ นอกจากนี้ในวิทยานิพนธ์ฉบับนี้ได้ใช้รูปแบบของ Kano ในการวิเคราะห์ความต้องการของผู้ใช้โทรศัพท์เคลื่อนที่ ซึ่งเป็นเครื่องมือที่ดีในการวิเคราะห์ และ จัดหาข้อมูลที่สำคัญสำหรับสินค้าและบริการ ซึ่งสามารถวัดระดับความพึงพอใจของผู้ใช้โทรศัพท์เคลื่อนที่ได้ เทคนิค QFD ถูกนำมาใช้ในการแปลงความต้องการของผู้ใช้โทรศัพท์เคลื่อนที่สู่ลักษณะเฉพาะทางเทคนิคของสินค้าและบริการ ซึ่ง QFD นี้เป็นเครื่องมือคุณภาพที่มีจุดมุ่งหมายเฉพาะ ในการแปลงและเปรียบเทียบความพึงพอใจของผู้ใช้โทรศัพท์เคลื่อนที่ หลังจากทบทวนกระบวนการพัฒนากรอบกลยุทธ์การปฏิบัติงานโดยผู้ชำนาญการ พบว่า กระบวนการดังกล่าวสามารถใช้งานได้ง่าย นำไปสู่ความประทับใจในสินค้าและบริการให้กับผู้ใช้บริการโทรศัพท์เคลื่อนที่en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.subjectCell phonesen_US
dc.subjectApplication softwareen_US
dc.subjectUser satisfactionen_US
dc.subjectStrategic planningen_US
dc.subjectโทรศัพท์เคลื่อนที่en_US
dc.subjectโปรแกรมประยุกต์en_US
dc.subjectความพอใจของผู้ใช้บริการen_US
dc.subjectการวางแผนเชิงกลยุทธ์en_US
dc.titleAn opertional strategy development framework for a mobile phone service provider : an application of Kano modelen_US
dc.title.alternativeการพัฒนากรอบกลยุทธ์การปฏิบัติงานสำหรับผู้ให้บริการโทรศัพท์เคลื่อนที่ : การประยุกต์ใช้รูปแบบของ Kanoen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Engineeringen_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplineEngineering Managementen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorPrasert.A@Chula.ac.th-
Appears in Collections:Eng - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Supatcha_pi_front_p.pdfหน้าปก และบทคัดย่อ926.67 kBAdobe PDFView/Open
Supatcha_pi_ch1_p.pdfบทที่ 1688.42 kBAdobe PDFView/Open
Supatcha_pi_ch2_p.pdfบทที่ 2904.53 kBAdobe PDFView/Open
Supatcha_pi_ch3_p.pdfบทที่ 3837.23 kBAdobe PDFView/Open
Supatcha_pi_ch4_p.pdfบทที่ 41.3 MBAdobe PDFView/Open
Supatcha_pi_ch5_p.pdfบทที่ 51.66 MBAdobe PDFView/Open
Supatcha_pi_ch6_p.pdfบทที่ 6841.62 kBAdobe PDFView/Open
Supatcha_pi_ch7_p.pdfบทที่ 7858.76 kBAdobe PDFView/Open
Supatcha_pi_ch8_p.pdfบทที่ 8706.8 kBAdobe PDFView/Open
Supatcha_pi_back_p.pdfบรรณานุกรม และภาคผนวก646.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.