Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/70091
Title: Effects of oracy building instruction via blended learning environment on EIL students’ metacognitive awareness
Other Titles: ผลการสอนของการสร้างทักษะการพูดและการฟังผ่านการเรียนแบบผสมผสานต่อความตระหนักรู้ในการรู้คิดของผู้เรียนภาษาอังกฤษเป็นภาษานานาชาติ
Authors: Kusuma Bangkom
Advisors: Pornpimol Sukavatee
Other author: Chulalongkorn University. Graduate School
Issue Date: 2019
Publisher: Chulalongkorn University
Abstract: The study aim (1) to develop oracy skills instruction in a blended-learning environment, (2) to investigate the effects of students’ metacognitive awareness after implementing the oracy building instruction via  blended-learning environment, (3) and to investigate the students’ opinion towards using blended-learning environment. Twenty- nine high school students in Rayong were chosen as the sample group. The findings revealed that 1) there was a significant improvement of the participants’ metacognitive awareness after taking OBIBLE, 2) there was a significant improvement of the participants’ oracy skills after taking OBIBLE, 3) the students had positive opinions towards blened-learning environment. This research provides empirical evidence for the effectiveness of blended-learning environment and gives useful insights for future students, teachers, and institutions in teaching English oracy skills.
Other Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) พัฒนาการสอนการสร้างทักษะการพูดและการฟังผ่านสภาพการเรียนแบบผสมผสาน (2) ศึกษาผลของการสอนที่มีต่อความตระหนักรู้ในการรู้คิดของผู้เรียน (3) ศึกษาผลของการสอนที่มีต่อทักษะการพูดและการฟังของผู้เรียน (4) ศึกษาทัศนคติของผู้เรียนต่อการสอนการสร้างทักษะการพูดและการฟังผ่านสภาพการเรียนแบบผสมผสาน กลุ่มตัวอย่างประกอบด้วย นักเรียนจำนวน 29 คน การทดลองใช้เวลาทั้งสิ้น 15 สัปดาห์ การเก็บข้อมูลใช้การรวบรวมเชิงคุณภาพและเชิงปริมาณ ผลการวิจัยพบว่า (1) ความสามารถในการตระหนักรู้ในการรู้คิดของผู้เรียนภายหลังการเรียนโดยใช้การสอนการสร้างทักษะการพูดและการฟังผ่านสภาพการเรียนแบบผสมผสานเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 (2) ความสามารถในการพูดและการฟังภายหลังการเรียนโดยใช้การสอนการสร้างทักษะการพูดและการฟังผ่านสภาพการเรียนแบบผสมผสานเพิ่มขึ้นอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 (3) ผู้เรียนมีทัศนคติเชิงบวกต่อการสอนการสร้างทักษะการพูดและการฟังผ่านสภาพการเรียนแบบผสมผสาน การศึกษาในครั้งนี้ชี้ให้เห็นว่าการสอนการสร้างทักษะการพูดและการฟังผ่านสภาพการเรียนแบบผสมผสานช่วยพัฒนาประสิทธิภาพทางการเขียนและทางการคิดของผู้เรียนและให้ข้อมูลเชิงลึกที่เป็นประโยชน์สำหรับนักเรียน, ผู้สอนสถาบันการศึกษาในการสอนทักษะการพูดและการฟังภาษาอังกฤษ
Description: Thesis (Ph.D.)--Chulalongkorn University, 2019
Degree Name: Doctor of Philosophy
Degree Level: Doctoral Degree
Degree Discipline: English as an International Language
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/70091
URI: http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2019.213
metadata.dc.identifier.DOI: 10.58837/CHULA.THE.2019.213
Type: Thesis
Appears in Collections:Grad - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5987754120.pdf6.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.