Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/72962
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSaravudh Anantachart-
dc.contributor.authorHanh Tran Thi My-
dc.contributor.otherChulalongkorn University. Faculty of Communication Arts-
dc.date.accessioned2021-03-29T03:59:31Z-
dc.date.available2021-03-29T03:59:31Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/72962-
dc.descriptionThesis (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2018en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the relationship between brand equity and behavioral intentions (i.e., repurchase, recommend) as well as the moderating role of consumer determinants (i.e., trust, satisfaction, perceived electronic word-of-mouth) in this relationship within hedonic and utilitarian high-involvement product settings. The study employs a quantitative approach in which the cross-sectional survey was made to collect the data in Bangkok, Thailand. A total of 423 target samples aged from 18 to 25, studying and/or working in inner areas, were collected. The findings illustrate that brand equity is positively related to behavioral intentions in both contexts. Additionally, trust, customer satisfaction, and perceived electronic word-of-mouth are found to moderate the strength of the relationship between brand equity and behavioral intentions towards hedonic products. Nevertheless, the findings reveal that neither trust, customer satisfaction, nor perceived electronic word-of-mouth can change or moderate the strength of the effect of brand equity on behavioral intentions in the case of utilitarian goods.en_US
dc.description.abstractalternativeงานวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างคุณค่าตราสินค้ากับความตั้งใจเกิดพฤติกรรม (ได้แก่ การกลับมาซื้อซ้ำ และการแนะนำบอกต่อ) รวมถึงปัจจัยที่เป็นตัวแปรกำกับการตัดสินใจของผู้บริโภค (คือ ความไว้วางใจ ความพึงพอใจ และการรับรู้การบอกต่อผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์) ในความสัมพันธ์ดังกล่าว ผ่านผลิตภัณฑ์ที่เน้นประโยชน์ใช้สอยและผลิตภัณฑ์ที่เน้นความเพลิดเพลินทางอารมณ์ โดยใช้การวิจัยเชิงปริมาณในลักษณะการวิจัยเชิงสำรวจแบบเก็บข้อมูลครั้งเดียว กับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 423 คน อายุระหว่าง 18-25 ปี ที่กำลังศึกษาหรือทำงานอยู่ในเขตเมืองชั้นในของกรุงเทพมหานคร ผลการศึกษาพบว่า คุณค่าตราสินค้ามีความสัมพันธ์เชิงบวกกับความตั้งใจเกิดพฤติกรรม ในผลิตภัณฑ์ทั้งสองประเภท นอกจากนี้ ความไว้วางใจ ความพึงพอใจ และการรับรู้การบอกต่อผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์ สามารถเปลี่ยนแปลงหรือลดความแข็งแกร่งของความสัมพันธ์ระหว่างคุณค่าตราสินค้าและความตั้งใจเกิดพฤติกรรม ในผลิตภัณฑ์ที่เน้นความเพลิดเพลินทางอารมณ์ อย่างไรก็ตาม ความไว้วางใจ ความพึงพอใจ และการรับรู้การบอกต่อผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์ไม่สามารถเปลี่ยนแปลงหรือลดความแข็งแกร่งของความสัมพันธ์ระหว่างคุณค่าตราสินค้าและความตั้งใจเกิดพฤติกรรม ในผลิตภัณฑ์ที่เน้นประโยชน์ใช้สอยได้en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChulalongkorn Universityen_US
dc.relation.urihttp://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2018.508-
dc.rightsChulalongkorn Universityen_US
dc.titleThe role of consumer determinants in the relationship between brand equity and behavioral intentionsen_US
dc.title.alternativeบทบาทของปัจจัยด้านผู้บริโภคในความสัมพันธ์ระหว่างคุณค่าตราสินค้าและความตั้งใจเกิดพฤติกรรมen_US
dc.typeThesisen_US
dc.degree.nameMaster of Arts (Communication Arts)en_US
dc.degree.levelMaster's Degreeen_US
dc.degree.disciplineStrategic Communication Managementen_US
dc.degree.grantorChulalongkorn Universityen_US
dc.email.advisorSaravudh.A@Chula.ac.th-
dc.identifier.DOI10.58837/CHULA.THE.2018.508-
Appears in Collections:Comm - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Com_6085014528_Thesis_2018.pdf1.89 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.