Please use this identifier to cite or link to this item: https://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76256
Title: A research about promotion strategy of OPPO Thailand
Other Titles: การวิจัยเกี่ยวกับกลยุทธ์การส่งเสริมการขายของ OPPO ที่ประเทศไทย
Authors: Xueyan Chen
Advisors: Pacharasut Sujarittanonta
Other author: Chulalongkorn University. Faculty of Economics
Subjects: Selling -- Smartphones
Sales promotion
การขาย -- สมาร์ทโฟน
การส่งเสริมการขาย
Issue Date: 2020
Publisher: Chulalongkorn University
Abstract: As one of the carriers of information, smartphone plays an increasingly important role during human’s daily life and even an essential part. Especially during the time of Covid-19, online activities becomes a new normal. Thus, the demand for mobile phones is also increasing. For the smartphone company, how to get more customers’ purchase intention seems to be a hot topic under the fierce market competition. OPPO, as one of the leading brands in the worldwide smartphone market, also suffers a lot from the influence of Covid-19. According to the data from IDC, the market share of OPPO in Thailand was dropped from the No.1 in Q4 2019 to be the No.3 in Q2 2020. As a student that has practiced in this company and wants to join this company after graduation, I will focus on OPPO Thailand in this article, and have a deep research and discussion about the promotions during Thailand market through a questionnaire survey. The purpose of this study is to get a more effective promotion and possible recommendations through the comparison and data analysis of the survey to help with OPPO’s sale out performance in Thailand market.
Other Abstract: ในฐานะที่เป็นเครื่องมือในการเผยแพร่ข้อมูล สมาร์ทโฟนมีบทบาทสำคัญมากขึ้นในชีวิตประจำวันของมนุษย์ โดยเฉพาะอย่างยิ่งในช่วงเวลาของ Covid-19 กิจกรรมออนไลน์กลายเป็นเรื่องที่จำเป็น ดังนั้นความต้องการของโทรศัพท์มือถือก็เพิ่มขึ้นเช่นกัน สำหรับบริษัทสมาร์ทโฟน การกระตุ้นการบริโภคของลูกค้าให้มากขึ้นจะเป็นประเด็นสำคัญ OPPO หนึ่งในแบรนด์ชั้นนำในตลาดสมาร์ทโฟนทั่วโลกก็ได้รับผลกระทบมากมายจากอิทธิพลของ Covid-19 จากข้อมูลของ IDC ส่วนแบ่งการตลาดของ OPPO ในประเทศไทยลดลงจากอันดับที่ 1 ในไตรมาสที่ 4 ปี 2019 เป็นอันดับที่ 3 ในไตรมาสที่ 2 ปี 2020 เนื่องจากว่าดิฉันเคยฝึกงานในบริษัทนี้และสนใจจะเข้าร่วมหลังจากเรียนจบ จึงเลยอยากจะศึกษา OPPO ประเทศไทยในบทความนี้และศึกษาโปรโมชั่นเกี่ยวกับโทรศัพท์สมาร์ทในตลาดประเทศไทยโดยการสำรวจแบบสอบถาม วัตถุประสงค์ของการศึกษานี้คือวิเคราะห์โปรโมชั่นที่มีประสิทธิภาพอย่างดีและคำแนะนำที่ปรับปรุงพัฒนาโปรโมชั่นได้ เผื่อเป็นความคิดที่สามารถช่วยยอดขายของ OPPO ในตลาดประเทศไทย
Description: Independent Study (M.A.)--Chulalongkorn University, 2020
Degree Name: Master of Arts
Degree Level: Master's Degree
Degree Discipline: Business and Managerial Economics
URI: http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76256
URI: http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2020.5
metadata.dc.identifier.DOI: 10.58837/CHULA.IS.2020.5
Type: Independent Study
Appears in Collections:Econ - Independent Studies

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6284121729.pdf1.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.