DSpace Repository

ผลของการใช้สื่อในการเปลี่ยนเจตคติต่อชายรักชาย

Show simple item record

dc.contributor.advisor กรรณิการ์ นลราชสุวัจน์
dc.contributor.author ทักษ์ดนัย วังวล
dc.contributor.author ศิรินภา ชูรัศมี
dc.contributor.other จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะจิตวิทยา
dc.date.accessioned 2015-07-24T09:19:17Z
dc.date.available 2015-07-24T09:19:17Z
dc.date.issued 2556
dc.identifier.other Psy 216
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/44157
dc.description โครงงานทางจิตวิทยานี้เป็นส่วนหนึ่งของการศึกษาตามหลักสูตรปริญญาวิทยาศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาจิตวิทยา คณะจิตวิทยา จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ปีการศึกษา 2556 en_US
dc.description A senior project submitted in partial fulfillment of the requirements for the Degree of Bachelor of Science in Psychology, Faculty of Psychology, Chulalongkorn University, Academic year 2013 en_US
dc.description.abstract The purpose of this research was to study the effect of visual media on attitudes toward gay men. Participants were 130 Chulalongkorn University undergraduates who scored under 75 percentile from attitudes toward gay men scale, then assigned into two groups: experimental group and control group. Subjects in experimental group were assigned to view the visual media while control group were not. The data was analyzed by Paired sample t¬test and Independent sample t¬test. The results are as follows: 1.Prior to the study, there was no significant difference in attitudes toward gay men between experimental group and control group. 2.After the study, experimental group showed significantly higher scores in attitudes toward gay men than before the experiment (p < .001). 3.After the study, experimental group showed significantly higher score in attitudes toward gay men than control group (p < .01). en_US
dc.language.iso th en_US
dc.publisher จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย en_US
dc.rights จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย en_US
dc.subject เกย์ en_US
dc.subject รักร่วมเพศ en_US
dc.subject รักร่วมเพศชาย en_US
dc.subject รักร่วมเพศในภาพยนตร์ en_US
dc.subject การเปลี่ยนทัศนคติ en_US
dc.subject การโน้มน้าวใจ en_US
dc.subject เพศในสื่อมวลชน en_US
dc.subject จิตวิทยาทางเพศ en_US
dc.subject Gays en_US
dc.subject Homosexuality en_US
dc.subject Male homosexuality en_US
dc.subject Homosexuality in motion pictures en_US
dc.subject Attitude change en_US
dc.subject Persuasion (Psychology) en_US
dc.subject Sex in mass media en_US
dc.subject Sex (Psychology) en_US
dc.title ผลของการใช้สื่อในการเปลี่ยนเจตคติต่อชายรักชาย en_US
dc.title.alternative Effects of exposure to visual media on attitudes toward gay men en_US
dc.type Senior Project en_US
dc.email.advisor Kannikar.N@chula.ac.th


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record