DSpace Repository

การเปรียบเทียบความแม่นยำในการจำคำศัพท์ผ่านการตัดสินการเรียนรู้

Show simple item record

dc.contributor.advisor กุลยา เดชอิทธิรัตน์
dc.contributor.author วิทสินี บวรอัศวกุล
dc.contributor.other จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย. คณะจิตวิทยา
dc.date.accessioned 2016-05-26T13:41:35Z
dc.date.available 2016-05-26T13:41:35Z
dc.date.issued 2548
dc.identifier.other Psy 008
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/47639
dc.description โครงงานทางจิตวิทยานี้เป็นส่วนหนึ่งของการศึกษาตามหลักสูตรปริญญาวิทยาศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาจิตวิทยา คณะจิตวิทยา จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย ปีการศึกษา 2548 en_US
dc.description A senior project submitted in partial fulfillment of the requirements for the Degree of Bachelor of Science in Psychology, Faculty of Psychology, Chulalongkorn University, Academic year 2005 en_US
dc.description.abstract The purpose of this research study was to compare word recall accuracy through Judgments of Leaming (JOL) under 3 conditions: 1) NO JOL, 2) Immediate JOL, and 3) Delayed JOL. Participants were 84 undergraduates from a university in Bangkok, who were randomly assigned into the three conditions. All were presented with the carefully selected 30 stimulus word pairs for one trial (8 seconds for each pairs) and were instructed to reproducer the word pairs approximately 5 minutes after that. Participants in the Immediate JOL and Delayed JOL conditions were also requested to estimate how confident they were that they would recall the word pairs during the test trial. Findings revealed that participants in the Delayed JOL and Immediate JOL conditions did not perform significantly better than those in the NO JOL condition, F(2, 81) = 1.20, p> .05. However, when an additional analysis was conducted to compare the association between the confidence estimation and the actual performance, it was found that the association was stronger in the Delayed JOL condition than in the Immediate JOL condition. en_US
dc.language.iso th en_US
dc.publisher คณะจิตวิทยา จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย en_US
dc.rights จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย en_US
dc.subject การรู้จำ (จิตวิทยา) en_US
dc.subject การเรียนรู้ en_US
dc.subject Recognition (Psychology) en_US
dc.subject Learning en_US
dc.title การเปรียบเทียบความแม่นยำในการจำคำศัพท์ผ่านการตัดสินการเรียนรู้ en_US
dc.title.alternative A comparison of word recall accuracy through judgments of learning en_US
dc.type Senior Project en_US
dc.email.advisor kullaya.d@chula.ac.th


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record