DSpace Repository

The relationship between potential Chinese tourists' motivation, exposure to eWOM and intention to travel to Thailand

Show simple item record

dc.contributor.advisor Worawan Ongkrutraksa
dc.contributor.author Danxin Liu
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Communication Arts
dc.date.accessioned 2020-04-05T07:04:01Z
dc.date.available 2020-04-05T07:04:01Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/64735
dc.description Thesis (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2019
dc.description.abstract The objectives of this research are to examine the potential Chinese tourists’ internal and external motivation to travel to Thailand, exposure to eWOM about tourism in Thailand, and intention to travel to Thailand, as well as the relationship between tourists’ motivation and exposure to eWOM, and the relationship between exposure to eWOM and travel intention. The quantitative research was conducted by an online survey, collecting data from 218 Chinese male and female respondents aged between 18 and 70 years old who have not visited Thailand before but have the intention to travel there. The results show that (1) the sample’s strongest internal motivation to travel to Thailand is gaining knowledge while the strongest external motivation is current decision factors such as promotions; (2) the respondents are exposed to eWOM more from weak-tie information sources; and (3) they intend to travel to Thailand with a favorable attitude toward traveling to Thailand. Moreover, the research results demonstrate exposure to eWOM is highly related to tourists’ motivation (r = 0.721) and their travel intention (r = 0.720). 
dc.description.abstractalternative การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์ความสัมพันธ์ระหว่างแรงจูงใจของนักท่องเที่ยวจีนในการเดินทางมาประเทศไทย การเปิดรับการสื่อสารแบบบอกต่อผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์ และความตั้งใจเดินทางมาประเทศไทย รวมถึงความสัมพันธ์ระหว่างแรงจูงใจของนักท่องเที่ยวจีนกับการเปิดรับการสื่อสารแบบบอกต่อผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์ และความสัมพันธ์ระหว่างการเปิดรับการสื่อสารแบบบอกต่อผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์กับความตั้งใจเดินทาง ซึ่งการวิจัยเชิงปริมาณในครั้งนี้นั้นดำเนินการผ่านการจัดทำแบบสอบถามออนไลน์โดยการเก็บข้อมูลรวม 200 ชุดจากกลุ่มตัวอย่างชายและหญิงชาวจีนอายุระหว่าง 18 ถึง 70 ปี และไม่เคยเดินทางไปยังประเทศไทยแต่มีความตั้งใจที่จะเดินทาง ผลของการวิจัยนําเสนอให้เห็นว่า แรงจูงใจภายในที่ทำให้สนใจเดินทางไปประเทศไทยคือ การได้รับความรู้ ส่วนแรงจูงใจภายนอกคือ โปรโมชั่น นอกจากนี้กลุ่มตัวอย่างเปิดรับสื่อแบบบอกต่อผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์มากที่สุดจากผู้ที่ไม่ได้มีความใกล้ชิด และกลุ่มตัวอย่างมีความตั้งใจเดินทางไปประเทศไทยด้วยทัศนคติที่ดีต่อการเดินทางไปประเทศไทย ทั้งนี้ การวิจัยบ่งบอกว่ามีความสัมพันธ์ระหว่างแรงจูงใจของนักท่องเที่ยวจีนกับการเปิดรับการสื่อสารแบบบอกต่อผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์ (r = 0.721) และมีความสัมพันธ์ระหว่างการเปิดรับการสื่อสารแบบบอกต่อผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์กับความตั้งใจเดินทาง (r = 0.720)
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.THE.2019.511
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject.classification Social Sciences
dc.title The relationship between potential Chinese tourists' motivation, exposure to eWOM and intention to travel to Thailand
dc.title.alternative ความสัมพันธ์ระหว่างแรงจูงใจของนักท่องเที่ยวจีน การเปิดรับการสื่อสารแบบบอกต่อผ่านสื่ออิเล็กทรอนิกส์และความตั้งใจเดินทางมาประเทศไทย
dc.type Thesis
dc.degree.name Master of Arts (Communication Arts)
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Strategic Communication Management
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.email.advisor Worawan.O@Chula.ac.th
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.THE.2019.511


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record