DSpace Repository

The Impact of Playful Ironic Branded Entertainment on Consumer Behavior

Show simple item record

dc.contributor.advisor Saravudh Anantachart
dc.contributor.author Phubest Phirakulwanich
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Communication Arts
dc.date.accessioned 2020-11-11T12:38:21Z
dc.date.available 2020-11-11T12:38:21Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/69833
dc.description Independent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2019
dc.description.abstract The objective of this study was to investigate the impact of playful ironic branded entertainment on consumer behavior, including understanding, attitude toward the brand, attitude toward the branded entertainment, source characteristics, and purchase intention, on a low-involvement product, Milo, a chocolate malt beverage. Pre-experimental setting, with static group design, was employed to collect data from 120 undergraduate students at the Faculty of Economics, Thammasat University, during April 2020. The result indicated that both playful ironic branded entertainment and non-playful ironic branded entertainment gave similar impacts on consumer behavior. Attitude toward the brand was the only sub-variable that the playful ironic branded entertainment produced significantly higher mean score than the non-playful ironic branded entertainment.  
dc.description.abstractalternative การวิจัยในครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลกระทบของการนำเสนอตราสินค้าที่เน้นความบันเทิงด้วยถ้อยคำผกผันเชิงหยอกล้อต่อพฤติกรรมผู้บริโภค ซึ่งประกอบไปด้วย ความเข้าใจ ทัศนคติต่อตราสินค้า ทัศนคติต่อการนำเสนอตราสินค้าที่เน้นความบันเทิง คุณลักษณะของผู้ส่งสาร และความตั้งใจซื้อสินค้า ในสินค้าที่มีความเกี่ยวพันต่ำ ซึ่งเป็นเครื่องดื่มช็อคโกแลตมอลต์ตราไมโล โดยใช้การวิจัยเชิงทดลอง เก็บข้อมูลจากนักศึกษาระดับปริญญาตรี คณะเศรษฐศาสตร์ มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์ จำนวน 120 คน ในช่วงเดือนเมษายน พ.ศ. 2563 ผลการวิจัยพบว่า การนำเสนอตราสินค้าที่เน้นความบันเทิงด้วยถ้อยคำผกผันเชิงหยอกล้อ ให้ผลที่ไม่แตกต่างจากการนำเสนอตราสินค้าที่เน้นความบันเทิงโดยปราศจากถ้อยคำผกผันเชิงหยอกล้อ โดยมีเพียงแค่ทัศนคติต่อตราสินค้าเพียงตัวแปรเดียว ที่การนำเสนอตราสินค้าที่เน้นความบันเทิงด้วยถ้อยคำผกผันเชิงหยอกล้อ ส่งผลให้ทัศนคติต่อตราสินค้าสูงกว่าการนำเสนอตราสินค้าที่เน้นความบันเทิงโดยปราศจากถ้อยคำผกผันเชิงหยอกล้ออย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2019.88
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject.classification Social Sciences
dc.title The Impact of Playful Ironic Branded Entertainment on Consumer Behavior
dc.title.alternative ผลกระทบของการนำเสนอตราสินค้าที่เน้นความบันเทิงด้วยถ้อยคำผกผันเชิงหยอกล้อต่อพฤติกรรมผู้บริโภค
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts (Communication Arts)
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Strategic Communication Management
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.IS.2019.88


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Comm - Independent Studies [117]
    สารนิพนธ์ คณะนิเทศศาสตร์ ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record