DSpace Repository

The relationship between influencer’s characteristics, consumers’ attitudes, and purchase intentions on CLÉ DE PEAU BEAUTÉ brand

Show simple item record

dc.contributor.advisor Papaporn Chaihanchanchai
dc.contributor.author Julie Parkinson
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Communication Arts
dc.date.accessioned 2021-09-21T06:12:22Z
dc.date.available 2021-09-21T06:12:22Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76115
dc.description Independent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2020
dc.description.abstract This research was quantitative in manner. Its objective was to examine the characteristics of brand influencer, consumers’ attitude, and purchase intention of Clé de Peau Beauté brand. In addition, the study also explored the relationship between the three variables. Questionnaire were distributed through online channel to 200 respondents who were 36-55 years old, have recently purchased Clé de Peau Beauté products for the past three months, and knew Manatsanun Panlertwongskul (Donut) as Clé de Peau Beauté’s brand influencer. The results demonstrated that overall, the respondents had a positive opinion on the source characteristics of the brand influencer (M = 3.54). Beautiful was rated the most (M = 3.94), while skilled was rated the least (M = 3.29). Furthermore, respondents had a positive attitude towards Clé de Peau Beauté brand (M = 4.03) and were likely to purchase its products (M = 3.95). For the relationships among the three variables, the results depicted that source characteristics and the respondents’ attitude towards Clé de Peau Beauté brand were positively related (r = .42). Also, source characteristics and the respondents’ purchase intention on Clé de Peau Beauté’s product were positively related (r = .42).
dc.description.abstractalternative การวิจัยในครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาคุณลักษณะของอินฟลูเอนเซอร์ ทัศนคติของผู้บริโภค และความตั้งใจในการซื้อ ตราสินค้า เคลย์ เดอ โป โบเต้ อีกทั้งยังเพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างทั้งสามตัวแปรดังกล่าว โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลผ่านช่องทางออนไลน์จากกลุ่มตัวอย่าง จำนวน 200 คน ที่มีอายุ 36-55 ปี ที่เคยซื้อสินค้าของตราสินค้า เคลย์ เดอ โป  โบเต้ อย่างน้อยหนึ่งครั้งในช่วงระยะเวลา 3 เดือนที่ผ่านมา และต้องรู้จัก มนัสนันท์ พันเลิศวงสกุล (โดนัท) ในฐานะของอินฟลูเอนเซอร์ของตราสินค้า เคลย์ เดอ โป โบเต้ ซึ่งผลจากการศึกษาแสดงให้เห็นว่า ในภาพรวม กลุ่มตัวอย่างมีความคิดเห็นไปในเชิงบวกต่อคุณลักษณะของอินฟลูเอนเซอร์ (M = 3.54) โดยกลุ่มตัวอย่างมองว่า มนัสนันท์สวยมากที่สุด (M = 3.94) แต่ดูมีทักษะน้อยที่สุด (M = 3.29) นอกจากนี้ กลุ่มตัวอย่างยังมีทัศนคติในเชิงบวกต่อตราสินค้า เคลย์ เดอ โป โบเต้ (M = 4.03) และมีความตั้งใจที่จะซื้อสินค้าของตราสินค้า เคลย์ เดอ โป โบเต้ (M = 3.95) ในส่วนของความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรทั้งสามดังกล่าว จากผลการวิจัยแสดงให้เห็นว่า คุณลักษณะของอินฟลูเอนเซอร์มีความสัมพันธ์เชิงบวกกับทัศนคติของกลุ่มตัวอย่างต่อตราสินค้า เคลย์ เดอ โป โบเต้ (r = .42) และยังมีความสัมพันธ์เชิงบวกกับความต้องการซื้อสินค้าจากตราสินค้าเคลย์ เดอ โป โบเต้ (r = .42) อีกด้วย
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2020.111
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject Willingness to pay
dc.subject Consumers -- Attitudes
dc.subject ความเต็มใจจ่าย
dc.subject ผู้บริโภค -- ทัศนคติ
dc.subject.classification Business
dc.title The relationship between influencer’s characteristics, consumers’ attitudes, and purchase intentions on CLÉ DE PEAU BEAUTÉ brand
dc.title.alternative ความสัมพันธ์ระหว่างคุณลักษณะของอินฟลูเอนเซอร์ ทัศนคติของผู้บริโภคและความตั้งใจซื้อตราสินค้า เคลย์ เดอ โป โบเต้
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts (Communication Arts)
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Strategic Communication Management
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.IS.2020.111


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Comm - Independent Studies [107]
    สารนิพนธ์ คณะนิเทศศาสตร์ ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record