DSpace Repository

Relationship between personal factors and consumer's attitudes and behavioral intentions on the uses of K Plus mobile banking service

Show simple item record

dc.contributor.advisor Saravudh Anantachart
dc.contributor.author Pitchaya Hautavanija Limsakul
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Communication Arts
dc.date.accessioned 2021-09-21T06:12:24Z
dc.date.available 2021-09-21T06:12:24Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76117
dc.description Independent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2020
dc.description.abstract The objective of this research was to study the relationship between personal factors and consumer’s attitude and behavioral intentions on the uses of K Plus mobile banking service. Two hundred and sixty-three Generation Y respondents, aged between 25 and 35 years old who are K Plus mobile banking users for the past six months, and used the service for more than 3 times per month, and living in Bangkok and vicinity were samples of the online survey. The findings revealed that personal factors, that is, performance expectancy, effort expectancy, social influence, facilitating conditions, trust, and perceived risk are important determinants of the uses of K Plus mobile banking service. In addition, these personal factors have positive relationships with consumer’s attitude. Last, the consumer’s attitude also positively related to their behavioral intention on the uses of the K Plus mobile banking service.
dc.description.abstractalternative การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลกับทัศนคติและพฤติกรรมของผู้บริโภคในการใช้บริการเคพลัสโมบายแบงก์กิ้ง โดยใช้วิธีการวิจัยเชิงปริมาณ ด้วยการวิจัยเชิงสำรวจด้วยแบบสอบถามผ่านช่องทางออนไลน์กับกลุ่มตัวอย่างที่เป็นผู้บริโภคเจเนอเรชันวาย อายุระหว่าง 25 ถึง 35 ปี จำนวน 263 คน ซึ่งอาศัยอยู่ในกรุงเทพฯ และปริมณฑล และใช้บริการเคพลัสโมบายแบงก์กิ้งในช่วง 6 เดือนที่ผ่านมา โดยใช้บริการมากกว่า 3 ครั้งต่อเดือน ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยส่วนบุคคล อันได้แก่ ความคาดหวังด้านประสิทธิภาพจากการใช้งาน ความคาดหวังในการพยายามใช้งาน อิทธิพลของสังคม สิ่งอำนวยความสะดวกในการใช้งาน ความน่าเชื่อถือ และการรับรู้ถึงความเสี่ยง มีความสำคัญต่อการใช้งานบริการเคพลัสโมบายแบงก์กิ้ง อีกทั้งปัจจัยดังกล่าวมีความสัมพันธ์เชิงบวกกับทัศนคติของผู้บริโภค และทัศนคติดังกล่าวยังมีความสัมพันธ์เชิงบวกกับความตั้งใจเกิดพฤติกรรมของผู้บริโภคในการใช้งานบริการเคพลัสโมบายแบงก์กิ้งอีกด้วย
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2020.107
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject.classification Social Sciences
dc.title Relationship between personal factors and consumer's attitudes and behavioral intentions on the uses of K Plus mobile banking service
dc.title.alternative ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลกับทัศนคติเเละความตั้งใจเกิดพฤติกรรมของผู้บริโภคในการใช้งานบริการเคพลัสโมบายเเบงก์กิ้ง
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts (Communication Arts)
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Strategic Communication Management
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.IS.2020.107


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Comm - Independent Studies [117]
    สารนิพนธ์ คณะนิเทศศาสตร์ ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record