DSpace Repository

Consumer's media exposure, attitude and purchasing behavior on "café amazon for chance"

Show simple item record

dc.contributor.advisor Teerada Chongkolrattanaporn
dc.contributor.author Sirapassorn Cheepborisut
dc.contributor.other Chulalongkorn University. Faculty of Communication Arts
dc.date.accessioned 2021-09-21T06:12:26Z
dc.date.available 2021-09-21T06:12:26Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://cuir.car.chula.ac.th/handle/123456789/76120
dc.description Independent Study (M.A. (Communication Arts))--Chulalongkorn University, 2020
dc.description.abstract The objective of this research was to study the media exposure, consumers’ attitude and consumers’ purchasing behavior toward Café Amazon for Chance by using surveys to collect the data from current customers at Café Amazon for Chance aged 18 and above. Two hundred and seven were collected. The result shows that the media exposure of Café Amazon for Chance’s is low level. However, the majority of the sample has a good attitude toward the social enterprise concept of Café Amazon for Chance that supports social disabilities to have a career and be able to work equivalent to normal employees. Moreover, the majority of the respondents have a positive attitude toward Café Amazon for Chance’s brand image that supports the community, which gives portions of profits to numerous projects in the community around each branch. The results in the consumer’s purchasing behavior illustrates that most of the samples agreed to support Café Amazon for Chance in high level, especially supporting disabilities. According to the hypothesis found that, media exposure and consumers’ attitudes have very low correlation in statistics. However, the results further reveal that consumer’s attitude and consumer’s purchasing behavior have high correlation. 
dc.description.abstractalternative การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการเปิดรับสื่อ ทัศนคติ และ พฤติกรรมผู้บริโภคที่มีต่อ  "คาเฟ่อเมซอนฟอร์แช้นส์” โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลด้วยวิธีการวิจัยเชิงสํารวจจากกลุ่มตัวอย่างลูกค้าที่ได้ใช้บริการของคาเฟ่อเมซอนฟอร์แช้นส์ โดยมีอายุ 18 ปีขึ้นไป จํานวน 207 คน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามเปิดรับสื่อ หรือ ช่องทางการสื่อสารของคาเฟ่อเมซอนฟอร์แช้นส์ในระดับต่ำ อย่างไรก็ตามกลุ่มตัวอย่างมีทัศนคติที่ดีต่อคาเฟ่อเมซอนฟอร์แช้นส์ในด้านเห็นธุรกิจเพื่อสังคม ที่ช่วยเหลือผู้ด้อยโอกาสทางสังคมให้มีอาชีพ และสามารถทำงานได้เหมือนบุคคลธรรมดาทั่วไป นอกจากนี้ยังมีความรู้สึกในเชิงบวก ต่อคาเฟ่อเมซอนฟอร์แช้นส์ที่นำกำไรส่วนหนึ่งไปไปช่วยเหลือโครงการต่าง ๆ เพื่อสังคม ในส่วนของพฤติกรรมการซื้อ กลุ่มตัวอย่างโดยรวมมีพฤติกรรมสนับสนุนคาเฟ่อเมซอนฟอร์แช้นส์ ในระดับสูง โดยเฉพาะอย่างยิ่ง การสนับสนุนผู้ด้อยโอกาส จากการตั้งสมมุติฐานพบว่า การเปิดรับสื่อ และ ทัศนคติ มีความสัมพันธ์กันน้อยมากทางสถิติ อีกทั้งยังพบว่าทัศนคติ และ พฤติกรรมการซื้อของผู้บริโภคมีความสัมพันธ์กันอย่างมีนัยสําคัญทางสถิติ
dc.language.iso en
dc.publisher Chulalongkorn University
dc.relation.uri http://doi.org/10.58837/CHULA.IS.2020.103
dc.rights Chulalongkorn University
dc.subject Consumers -- Attitudes
dc.subject Consumers' preferences
dc.subject Willingness to pay
dc.subject ผู้บริโภค -- ทัศนคติ
dc.subject การเลือกของผู้บริโภค
dc.subject ความเต็มใจจ่าย
dc.subject.classification Social Sciences
dc.title Consumer's media exposure, attitude and purchasing behavior on "café amazon for chance"
dc.title.alternative การเปิดรับข่าวสาร ทัศนคติ และพฤติกรรมการซื้อของลูกค้าที่มีต่อ “คาเฟ่อเมซอนฟอร์แช้นส์” 
dc.type Independent Study
dc.degree.name Master of Arts (Communication Arts)
dc.degree.level Master's Degree
dc.degree.discipline Strategic Communication Management
dc.degree.grantor Chulalongkorn University
dc.identifier.DOI 10.58837/CHULA.IS.2020.103


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Comm - Independent Studies [117]
    สารนิพนธ์ คณะนิเทศศาสตร์ ตั้งแต่ปีการศึกษา 2562 เป็นต้นไป

Show simple item record